Fra mug til smuk: Honda Hornet trænger til kærlighed
Efter vi ryddede op i vores garagen, er MagaCins egen flåde af motorcykler ikke længere så omfangsrig. Dog er der stadig et par maskiner tilbage heriblandt en Husqvarna 650 Strada, som vi haft meget sjov ud af. Vi tyvstartede blandt andet sæsonen på enstamperen for et par år siden.
Muggen Hornet
Ud over Huskyen har vi også et par kursus cykler og en indregistreret Honda Hornet årgang 2004, og lad os være ærlige; Hondaen har simpelthen ikke fået den kærlighed, den fortjener.
Faktisk er maskinen gået hen og er blevet temmelig muggen at kigge på, da den primært bliver brugt til kørekurser, og derfor ikke ser dagens lys særlig ofte.
Rent faktisk sidder der deciderede mugpletter på tanken, der er døde insekter overalt, skruer og bolte er irrede og rustne – generelt er maskinen i kosmetisk miserabel stand.
Se blot i videoen over artikel, hvor grelt det rent faktisk stod til, da vi hev den 17 år gamle Honda frem fra gemmerne.
Kærlighed og knofedt
Sådan skal en ellers fin maskine ikke se ud, og derfor har vi på redaktionen besluttet, at Horneten skal bringes tilbage til tidligere tiders ære og værdighed… Eller i hvert fald så godt som.
Horneten vil gå på skift mellem nogle af redaktionens medlemmer, som hver især vil kaste sig over forskellige tiltag, der skal få den ældre Honda til at fremstå markant pænere, end den gør lige nu.
Målet er kort fortalt, at få maskinen til at fremstå anstændig for relativt få midler.
Vi har mange ideer om, hvad der skal gøres, og uden at løfte sløret alt for meget, kan vi dog godt fortælle, at en vask indgår i planerne. På samme tid har vi tænkt os at teste et produkt, som angiveligt er super effektivt, når en beskidt motorcykel står over for den store badedag.
Ud over blot en vask kræver redaktionens Hornet også mere kærlighed, end hvad blot en omgang vand og sæbe kan tilbyde. Derfor kommer vi til også til at kaste noget tid og knofedt efter den gamle dame og prøve forskellige tricks og produkter af. Ligesom da vi testede effekten af toiletrens på nogle kedeligt udseende rustfri forrør, hvilket var overordentligt effektivt.
Alle vores tiltag og erfaringer vil vi dele med jer i denne artikelserie, hvor vi over en udefineret periode, prøver at trylle den gamle Honda Hornet fra en muggen havelåge til en anstændig hverdags motorcykel.
Har du en idé til, hvad vi skal gøre ved firmacyklen?
Måske er du rutineret i den slags projekter og har lommen fuld gode tips og tricks, som vi bør kende. Det kan også være, at du helt grøn, når det gælder motorcykelvedligeholdelse.
Uanset hvad vil vi gerne høre, hvad du har af forslag til MagaCin’s Honda – du kan skrive dit forslag herunder, og måske prøver vi det af.