Ny Polo på det danske marked
I alt kommer der syv motorer til den nye Polo, fire benziner og tre diesel. Ydelserne er fra 44 kW/60 HK til 77 kW/105 HK. Fem er helt nye, eller indføres i Polo modelprogrammet for første gang. Alle opfylder de den kommende EU 5-norm.
Tre af de nye motorer er TDI motorer. Med dem indføres common rail teknologien i Polo. Potentialet i disse nye motorer kommer ikke mindst til udtryk i Polo 1,6 TDI med 66 kW/90 HK. I kombination med “Blue Motion teknologi-pakken” forbruger den beskedne 3,6 l brændstof pr. 100 km (27,8 km/l) og udleder kun 96 g CO2 pr. km. Det gør den til en af de mest brændstoføkonomiske og mindst CO2 udledende fem personers biler i verden.
“Blue Motion teknologi-pakken”, der bl.a. omfatter både start-stop-funktion og opladning af batteri ved opbremsninger, tilbydes til i Trendline og Comfortline udstyrsniveauet. ESP med hill-holder-funktion indgår i standardudstyret i den nye Polo. Det sker i forbindelse med en helt ny generation af bremsesystemet med bl.a. større bremsekraftforstærker.
Med henblik på at opnå fem stjerner i den kommende EuroNCAP crashtest blev også ratsøjlekonstruktionen med fire-vejs-justeringsmuligheder ændret. Det har samtidig betydet, at vægten har kunnet reduceres. Den elektro-hydrauliske servostyring fra den tidligere model er benyttes også i den nye Polo, men tilpasset det nye forhjulsophæng.