Suzuki Swift i ny aftapning
Suzuki Swift i ny aftapning
MagaCin har været sydpå for at prøve den nye Suzuki Swift. Swift har gennem lang tid kunnet fange ungdommen, men også det mere modne publikum har valgt Swift som frisk bypendler.
Et succes-kriterie blandt ungdommen har altid været sportsligt image og fornuftig pris. Dette har den tidligere model kunnet opfylde. Spændende om den nye model kan gøre seneste model kunstykket efter. Det mener vi den kan, da opskriften er den samme.
Swiftsalget har været svagt faldende det seneste år. Det skyldes sandsynligvis at Swift som vi kender den ikke er ny, og man må formode at den nye Swift igen kan hæve salget til tidligere niveau. Hvis altså Suzuki importøren kan bibeholde den fornuftige pris.
Prisen kender vi ikke endnu, men importøren kom med nogle indikationer. En svag prisstigning skal påregnes, men kun svag. Heldigvis bliver Swift billigere at eje og fylde benzin på. Med en opgivelse på 20 km/l minimeres ejerafgift og benzinforbrug, sammenlignet med den tidligere 1,3l.
Det mindre forbrug er opnået med en mindre motor. Den nye Swift bruger en 1,2l motor. det betyder ikke den bliver svagere, da 2011 modellen har 94 hk. Altså en forøgelse på 2 hk. Momentet er også vokset en smule, dog først ved de højere omdrejningstal. Bundtrækket føles lidt svagere end tidligere.
Swift går mod strømmen og taber sig. Den vejer 20kg mindre end tidligere model, trods forbedret sikkerhed, med 5 stjerner i Euro NCAP og en smule forstørrelse overalt.
V kan allerede nu afsløre. I udstyrsmodellen er radioen imponerende god og helt med på beatet. Bluetooth håndfri og fuld kontrol over telefonens musikafspiller. Det virker perfekt, og søgning samt parring sker hurtigt, let og smertefrit. Bingo Suzuki.
Se vores næste TV-program for fuld rapport fra Swift præsentationen.
Se videoteaser her: