Citroën C-Elysée - Accelerer strategi om udvikling
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Citroën accelerer sin strategi om udvikling

På de internationale markeder med to ny modeller
21/06-2012 kl. 12:15
Anslået læsetid: 2 Minutter

Citroën accelerer sin udvikling på markederne uden for Vesteuropa. Det sker dels ved at lancere DS-produktlinjen i Kina ultimo juni, dels ved at udvide sit øvrige modelprogram med 2 nye modeller. Formålet er at styrke modelprogrammet i det såkaldte C-segment, dvs. biler i den kompakte mellemstørrelse, specielt på markeder i vækst, som f.eks. Kina og Rusland. På verdensplan udgør denne bilstørrelse en tredjedel af det samlede bilsalg og er det største segment med et salg på over 20 millioner biler i 2011.

I C-segmentet tegner sedan-udgaver sig for 43 % af salget i Rusland og for hele 79 % i Kina, og derfor lancerer Citroën den nye Citroën C-Elysée og C4 L, som er en lounge-udgave af C4. To slags forskellige sedan, som supplerer hinanden og er tilpasset de markeder, som de skal sælges på. Bilerne er udviklet i Frankrig i tæt samarbejde med de internationale teams og byder på spændende design og teknologi i gennemført udførelse af høj kvalitet. Der er ikke planer om at tage C-Elysée og C4 L til Danmark.

Den nye Citroën C-Elysée er omhyggeligt udviklet til kunder, der efterspørger en sedan med et moderne design til en overkommelig pris. Formgivningen har tydelige referencer til mærket og signalerer en robust bil. C-Elysée er 442 cm lang, og takket være den lange akselafstand på 265 cm er den usædvanlig rummelig. Pladsen ved bagsæderne er som i større biler, og bagagerummet rummer hele 506 liter. Afhængig af marked omfatter motorprogrammet bl.a. den nye økonomiske benzinmotor VTi 72.

Citroën C-Elysée skal produceres på den spanske fabrik i Vigo og kommer til salg i slutningen af året i Tyrkiet, Centraleuropa og Algeriet som de første markeder.

Citroën C4 L henvender sig til kunder i den øverste del af C-segmentet med et elegant og dynamisk design. Det er den første serieproducerede model, der er formgivet af Citroëns designcenter i Shanghai.
Bilen er 462 cm lang og transporterer sin fører og passagerer på første klasse med høj komfort, masser af plads og en særlig lounge-indretning bag i bilen (forlænget akselafstand, skålformede sæder, mulighed for justering af ryglænets hældning). Hertil kommer en række former for avanceret udstyr. Citroën C4 L er udstyret med benzinmotorer af nyeste generation: THP 150/170 (afhængig af marked) og VTi 135.

For at være så tæt på markedets ønsker som muligt produceres bilen på sine to hovedmarkeder, nemlig fra ultimo 2012 på fabrikken i Wuhan til det kinesiske og fra første kvartal 2013 i Kaluga til det russiske marked.

Citroën internationalt …
500.000 biler solgt uden for Europa i 2011, svarende til 33 % af Citroëns samlede salg. Det er en fremgang på 10 procentpoint på 10 år og på 3 procentpoint fra 2010 til 2011. Uden for Europa findes der 1.000 Citroën salgs- og/eller servicepunkter, fordelt på 55 lande.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start