AutoIndex 2014
Tak for tilliden.
Kunderne hos Citroëns autoriserede værksteder er blandt de mest tilfredse.
I FDM’s årlige undersøgelse af bilejernes tilfredshed med deres bilmærke placerer kunderne Citroëns autoriserede værksteder på en flot 4. plads. Nærstuderer man udviklingen i FDM’s undersøgelse de seneste år, ser man, at konkurrenterne ligeledes udvikler sig positivt. Dette er blot med til at sætte vores fornemme placering ydereligere i relief.
På vej mod podium
I 2007 placerede Citroën sig som nr. 23 ud af 23 i FDM’s undersøgelse på værkstedssiden. Siden dengang er Citroën kravlet langsomt, men støt op ad ranglisten til nu nr. 4. Et sikkert tegn på at kvaliteten af Citroëns produkter og service, bliver bedre og bedre år for år og på at der er gjort en stor indsats.
Sådan udarbejdes FDM’s undersøgelse
I perioden januar til marts 2014 har flere end 36.000 danske privatbilejere besvaret over 120 spørgsmål om deres bils egenskaber samt forhandlerens og deres værksteds kompetencer. FDM’s partner i AutoIndex, Loyalty Group, har indsamlet og bearbejdet svarene. Bilejerne angiver deres tilfredshed på en skala fra 1 til 7, der omregnes til indekspoint op til 1.000. Bilejernes tilfredshed med bilmærkerne er en sum af fire kategorier, der er vægtet således:
* Bilens egenskaber: 40 %
* Loyalitet over for bilmærket: 20% * Værkstedets kompetencer: 20 %
* Forhandlerens kompetencer: 20 %