Knap 1,1 million biler solgt
Trods et meget turbulent marked lykkedes det Opel at sælge flere biler i 2014 i forhold til året før.
Bilsalget i Europa er fortsat præget af den økonomiske krise i Sydeuropa og situationen i Rusland, hvor alle større bilfabrikker er ramt af et faldende bilsalg som følge af den politiske situation og den faldende rubel. På trods af dette har Opel solgt 35.000 flere biler i 2014 i forhold til 2013. Salget steg med godt tre procent og markedsandelen med 0,1 procentpoint til nu 5,74 procent svarende til et salg på 1.076.000 biler. Det er det bedste salg for Opel siden 2011 og på 15 europæiske markeder kunne Opel registrere fremgang. Danmark var et af landene, hvor salget steg. Fra 8100 biler i 2013 til ca. 9200 solgte biler i 2014 svarende til en markedsandel på ca. 4,2 pct. I 2015 er målsætningen at sælge 12.000 Opel biler på det danske marked og øge markedsandel til over 5 pct.
På europæisk plan er Opel også optimistisk for salget i 2015. Allerede nu er der 85.000 bestillinger på den nye Corsa og med introduktionen af Karl til sommer blander Opel sig for første gang i kampen om kunderne i det mindste A-segment. Opel har en ambition om at have en markedsandel i Europa på otte procent i 2022.