BMW lydløs og grøn by transport
BMW C Evolution kører længere på en opladning i 2017
En opdatering af BMC C som batter noget når der skal vælges transport middel. Scooteren er et perfekt transportmiddel i de større byer. Snor sig igennem tæt trafik og parkeringspladsen skal ikke være ret stor.
Med væsentlige forbedringer er BMW godt klædt på overfor konkurrenterne. Bedre batteri kapacitet er nøglen i elkøretøjernes absolut voksende marked. Udfordringen i den stigende trafikmængde i byerne er grunden til at vi ser flere og flere ”kort distance” køretøjer på markedet.
Stellet er bygget op om batteriet, har lavt tyngdepunkt. En kulfiber opbygning med en enarmet bagsvinger kombineret med en stålrørs ramme. Målet med stellet er at kombinere den bedste retningsstabilitet på motorvej med agil styring i bytraffiken. I bytrafikken har den ekstrem let styring ved meget langsom hastighed. Vægten kan sammenlignes med en traditionel Maxi scooter.
Upsidedown forgaffel og enkel bagdæmper begge med en vandring på 115mm som øger komforten for chaufføren. Bremserne er i top, 2stk. 270mm bremseskiver i forenden og 1stk. magen til i bagenden selvfølgelig med ABS.
Men det stopper ikke her, for selvfølgelig er interessen størst når der kan køres længere og længere på en opladning. Med en batteri kapacitet på 94Ah, kan BMW C evolution scooter levere 26hk. Det er en forbedring på 11hk i forhold til sin forgænger. Tophastigheden er begrænset til 129km/t, men det betyder at den godt kan tage et par kilometer på en motorvej/ringvej, når der skal køres fra a til b i en storby.
C modellen vil komme på markedet i 2 versioner. Rækkevidde er nøgleordet. En model med 100km og en med 160km.
Fremtiden er godt på vej med elektriske køretøjer, en absolut spændende udvikling.
0 personer snakker om “BMW lydløs og grøn by transport”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
De kunne da have monteret solceller på siden. I stedet for de neon farver.