Ny KTM 1290 Super Duke RR med ubegrænset vildskab
KTM præsenterede kl. 17:00 denne eftermiddag mærkets virkeliggørelse af ubegrænset vildskab og raseri på to hjul, som slippes løs i offentligheden fra i dag mandag d. 23. Marts.
Der er dog ingen grund til at frygte, at 2023 udgaven af KTM 1290 Super Duke RR potentielt krydser din vej på ethvert gadehjørne.
For KTM der i markedsføringskampagnen opfordrer til, at føreren selv bliver til et bæst, har heldigvis besluttet sig for, at den arrige ærkehertug som åbenbart er mere galsindet end nogensinde før, ikke bliver et ordinært syn i gadebilledet.
Den Ultimative Hyper-Naked i KTM’s stald produceres nemlig kun i et begrænset oplag på 500 eksemplarer.
Udover beskrivelsen af, at tallene 1,301cc, 180hk, 180kg og 140Nm, med et fænomenalt 1:1 kraft/vægt forhold, gør modellen til mindst et lige så stort bæst som dens forgænger (men med en større skygge), så er KTM også leveringsdygtig i nedenstående liste over bemærkelsesværdige features i punktopstilling.
Og frigivelsen af det skarpe bæst ledsages selvfølgelig også af en officiel præsentationsvideo.
- 1:1 power-to-weight ratio
- WP APEX PRO COMPONENTS Suspension
- Akrapovič Slip-on exhaust
- Exclusive carbon fiber bodywork
- Lightweight lithium ion battery
- Ultra-lightweight forged wheel
- Carbon fiber subframe with a single seat
- New, black CTG
- Limited to only 500 units
- Unique, branded carbon key box
- Factory triple clamp
- Adjustable CNC-machined rearset
Udover højdepunkter i punktopstilling oplyser KTM også om, at den nye 2023 KTM 1290 Super Duke RR er 11kg lettere end en standard KTM 1290 Super Duke R EVO, og den skrappe Streetfighter er endvidere udstyret med den ultimative Hyper Naked package.
Det fremhæves i den rundsendte pressemeddelelse, at det WP affjedringen af fineste kvalitet, som trækker modellen niveauet op fra et godt gammeldags baggårdsslagsmål til kompetent trackday terror.
Forrest er der monteret en fuldt justerbar WP APEX PRO 7548 Close cartridge forgaffel, som er fremstillet specielt til det nye bæst, og en ligeledes specialfremstillet WP APEX PRO 7746 bagdæmper holder styr på bagenden.
Forenden får yderligere assistance af WP APEX PRO 7117 styrdæmperen, som kan justeres i ikke mindre en 30 trin.
Ekstra guf
KTM’s mest ondskabsfulde ærkehertug er endvidere svøbt i passende gevandter, hvor der er gjort udstrakt brug af superstærkt kulfiber, og fuld LED lygteføring er naturligvis også en del af pakken.
For at understrege eksklusiviteten begaves nye ejere med en kulfiberæske til startnøglen, og for dem som trods den bomstærke motor mener, at modellen alligevel godt kunne få gavn af lidt ekstra kræfter, så tilbyder KTM såmænd også som en ekstra option et fuldt Akrapovič EVO line udstødningssystem, som gør bæstets bid lidt kraftigere.
Track og Performance mode
Det fremgår også af pressemeddelelsen, at udover modellens imponerende hardware, så kan den nye eksklusive KTM 1290 Super Duke RR bryste sig af den mest komplette banebaserede elektronikpakke nogensinde på en KTM, hvor der blandt standardudstyret findes de avancerede Track og Performance modes.
Opdateret KTM website
2023 KTM 1290 Super Duke RR er garanteret en ny model som mange gerne vil læse mere om, og det kan man gøre på KTM’s website, som allerede er opdateret med denne sektion, og hvor interesserede tilbydes en eksklusiv mulighed for en date med bæstet på denne side.
Hvornår og hvor meget?
2023 udgaven af KTM 1290 Super Duke RR kan som nævnt i indledningen allerede bestilles fra i dag.
Ordren skal afgives ved en autoriseret KTM forhandler, men prisen nævnes desværre ikke med et ord.
Vi er dog ikke et sekund i tvivl om, at rendyrket vildskab har en ikke ubetydelig pris.