Det betyder de nye bilafgifter for Audi
Regeringens og Dansk Folkepartis forslag om bilbeskatningen fremadrettet blev præsenteret torsdag aften den 21. september.
– Hos Audi er vi glade for, at der endelig er landet en aftale efter flere ugers forhandlinger, selvom forslaget stadig tager udgangspunkt i en værdibaseret afgiftsberegning, og vi aldrig har lagt skjul på, at vi hellere så en teknisk baseret afgift, der i højere grad tilgodeser biler med sikkerhedssystemer og god brændstoføkonomi. Vi håber dog på, at den ekstra luft i budgettet, som afgiftsændringen vil give alle vores kunder, vil blive brugt på at tilvælge nogle af vores mange avancerede førerassistentsystemer, der er med til at øge sikkerheden og mindske brændstofforbruget, udtaler Lars Kornelius, direktør for Audi Danmark.
Hos Audi vil priserne blive opdateret på www.audi.dk hurtigst muligt, men her kan du se, hvad afgiftsændringen betyder for priserne på udvalgte modeller, hvis Folketinget vedtager det fremlagte forslag:
Nuværende pris | Ny pris | Forskel | |
A1 Sportback 1.0 TFSI 95 hk | 217.638 | 205.570 | -12.068 |
A3 Sportback 1.6 TDI 116 hk | 306.528 | 272.181 | -34.347 |
A4 Avant 2.0 TDI 190 hk | 549.285 | 490.980 | -58.305 |
A5 Sportback 2.0 TFSI 190 hk | 575.690 | 522.985 | -52.705 |
A6 Limousine 2.0 TDI 190 hk S tronic | 632.225 | 573.920 | -58.305 |
Q2 1.6 TDI 116 hk | 319.170 | 283.928 | -29.000 |
Q3 1.4 TFSI 150 hk limited edition | 354.195 | 316.047 | -38.148 |
Q5 2.0 TDI 150 hk | 626.120 | 576.815 | -49.305 |
Q7 3.0 TDI quattro 272 hk tiptronic | 1.194.858 | 1.151.253 | -43.605 |
Eksempler på Audis avancerede systemer er forudseende effektivitetsassistent, adaptiv fartpilot med stop&go og køassistent, lane assist og vejskiltegenkendelse. Den adaptive fartpilot med køassistent assisterer i køsituationer føreren ved at holde bilen i rækken af biler; den forudseende effektivitetsassistent beregner, hvordan bilen kommer til den ønskede destination med mindst mulig brug af brændstof ved bl.a. at tage farten af frem mod sving; lane assist assisterer med at holde bilen i vejbanen; mens vejskiltegenkendelsen kan sørge for, at bilen overholder fartgrænserne.
Der tages forbehold for fejl og yderligere ændringer.