Omfattende opgraderinger til 2025 Honda NT1100 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Omfattende opgraderinger til 2025 Honda NT1100

2025 Honda NT1100 opgraderes blandt andet med ændret visuelt udtryk, forbedret førerergonomi, mere elektronik og mulighed for elektronisk reguleret affjedring.
CO
01/10-2024 kl. 16:26
Anslået læsetid: 4 Minutter

Efterårets store internationale mc-messe EICMA i Italien nærmer sig med raske fjed, og nye 2025 modeller fra flere producenter lanceres traditionelt i optakten til arrangementet.

Sådan forholder det sig også hos Honda, som nu har lanceret 2025 udgaven af Honda NT1100, hvor MagaCin havde fornøjelsen af at prøvekøre forgængeren allerede i slutningen af 2021.

Det kan du læse mere om i artiklen Prøvekørt: 2022 Honda NT1100D – Alt virker gennemtænkt, og eventuelt tage et kig på opfølgeren Test: Honda NT1100 D – Fornuftig fremtidstouring.

I går kunne du læse her på MagaCin, at Yamaha snart indleder en ny æra, men på lige præcis det punkt, er Honda altså kommet konkurrenten i forkøbet med sloganet The New Touring Era.



New Model:
NT1100 definerede en ny race af Honda touringmotorcykler, da modellen blev introduceret som en 2022 model, der byder på komfort, agilitet og underholdende performance.

Baseret på modellens succes får NT en større opgradering til 2025, hvor yderligere forbedret komfort er vægtet højt.

Den tocylindrede motor får et boost i mellemområdet, imens en seksakset IMU tilføjer ekstra præcision til flere elektroniske assistentsystemer. Sideløbende med versionen udstyret med standard Showa affjedringen bliver en ny variant med betegnelsen NT1000 Electronic Suspension tilgængelig med sin sofistikerede Showa EERA affjedring.


Den slanke kåbe er redesignet i en skarpere og mere aggressiv stil, hvor det reviderede kåbeglas kan justeres med en enkelt hånd, imens de øverste og nederste vindafvisere har fået en ny profil for at optimere aerodynamikken ved høj hastighed, og give bedre vejrbeskyttelse.


Den dobbelte forlygtes LED belysning komplementeres af integreret kørelys samt de subtilt integrerede blinklys.
Bagskærmen er forlænget med 150 mm for optimeret funktion, et større sæde forbedrer komforten, og størrelsen er øget for begge sidetasker.


De elektroniske assistentsystemer inkluderer tre standard køreprogrammer med prædefinerede indstillinger for Power samt Engine Braking plus to User Modes for personlig tilpasning.


HTSC med integreret Wheelie Control kan justeres i tre trin, og Cornering ABS er en ny tilføjelse.
Radialt monterede firestemplede bremsekalibre forrest sikrer bremsekraften, og 120/70-17 samt 180/55-17 sørger for grebet i underlaget.


Instrumenteringens berøringsfølsomme 6’5″ TFT display hvor den kan bruges både Apple Carplay og Android Auto, afrunder premium specifikationerne.



Sådan lyder frit oversat den ultrakorte udgave af dagens rundsendte pressemeddelelse, og Honda har såmænd også i denne omgang delt en video med titlen 2025 NT1100: The New Touring Era, som kan ses umiddelbart nedenfor.

Videoen herover bliver vi ikke meget klogere af, men som et lille krydderi kan vi da ganske kort tilføje, at motoren i 2025 Honda NT1100 med ændret indsugning, forbrænding samt udstødning får et boost i bund- og mellemområdet på 7%.

Motoren bevarer den kendte maksimale ydelse, imens gearkassen er tilpasset motorens nye karakter, og derudover fremhæver Honda selv følgende, hvor vi især hæfter os ved affjedringen med Electronically Equipped Ride Adjustment, der kunne have potentiale til at gå hen og blive lige så populært som mærkets DCT.

  • Strong boost to mid-range power and torque as per 24YM Africa Twin
  • Delivery, throttle response and exhaust note specific to NT1100
  • Assist/slipper clutch control for manual six-speed gearbox
  • Six-axis Inertial Measurement Unit (IMU) now in control of all ride systems
  • Three default riding modes to choose from, plus two customisable modes
  • Three level Honda Selectable Torque Control with integrated Wheelie Control
  • DCT now linked to IMU control
  • Shifting schedule optimised for cornering to utilise engine’s extra torque
  • Smoother low-speed response and feel
  • DCT offers choice of Automatic (AT) or Manual Transmission (MT)
  • Three-level S mode for wide-ranging sporty AT shifting performance
  • Crisper, more aggressive fairing style, redesigned five-way adjustable screen that can be operated one-handed, and longer mudguard offer increased weather protection
  • LED projector headlights now feature DRL indicators
  • Larger capacity panniers accept a full-face helmet each side
  • Heated grips, plus centre stand, USB and ACC socket all standard equipment as well as 6.5-inch TFT screen with full smartphone connectivity
  • New six-axis IMU control now standard; Cornering ABS provides sure-footed braking alongside Rear Lift Control
  • New option of Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa-EERA) suspension or standard Showa 43mm inverted front forks and rear shock
  • Steel semi-double cradle frame and bolt-on aluminium subframe
  • Dual 310mm front discs and 4-piston radial-mount callipers

2025 Honda NT1100 bliver tilgængelig i farverne Mat Warm Ash Metallic, Gunmetal Black Metallic og Pearl Hawkseye Blue, men pressemeddelelsen indeholder desværre ingen oplysninger om, hvornår 2025 nyheden lander hos mærkets forhandlere, og prisen på danske nummerplader må vi også vente lidt på.

2025 nyheden vil med de omfattende opgradering sandsynligvis virke tiltrækkende på nogle, som kan finde uddybende information om modellen på Honda’s engelske website.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start