Ny Ducati Panigale V2 og Streetfighter V2 afsløret på EICMA - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny Ducati Panigale V2 og Streetfighter V2 afsløret på EICMA

Ny 2025 Ducati Panigale V2 er den letteste Panigale nogensinde, og det samme gør sig gældende for den afklædte søstermodel 2025 Ducati Streetfighter V2.
CO
08/11-2024 kl. 05:52
Anslået læsetid: 5 Minutter

Det er ikke mange dage siden du kunne læse om en helt ny motor fra Ducati her på MagaCin, og at italienernes nye V2 motor er Ducatis letteste.

Detaljerne som du kan læse mere om i artiklen der er linket til herover lød ret interessante, og nyheden blev ikke mindre spændende af, at Ducati samtidig lukkede katten ud af sækken med oplysningen om, at motoren 5. November ville debutere i en eller flere modeller i fjerde afsnit af årets Ducati World Premiere.

Altså den traditionelle web-serie eller YouTube-føljeton hvor Ducati forud for efterårets mc-messe EICMA i Italien allerede 19. September afslørede 2025 Ducati Multistrada V4, V4S og Pikes peak, efterfølgende præsenterede Ducati Scrambler Icon Dark og Full Throttle 7. Oktober, og derefter 17. Oktober lancerede Scrambler Ducati 10° Anniversario Rizoma Edition i seriens tre første afsnit.

MagaCin var som altid igen i år et smut forbi EICMA, hvor vi fik en sludder med Ducati’s Brand Manager Sweden-Norway Tobias Persson, der med et blink i øjet indikerede spændende fremtidige tiltag vedrørende Ducati’s nye motor. Det kommer du senere til at høre lidt mere om her på MagaCin.
Selvom vores spørgelyst rakte længere end svarene, så varede det heldigvis ikke længe, inden nysgerrigheden midlertidigt blev fortrængt af afsløringen af to nye modeller, som begge er udstyret med den nye motor.
Nemlig de nye 2025 Ducati Panigale V2 og 2025 Ducati Streetfighter V2.

Den nye Ducati Panigale V2 som bliver tilgængelig i både en V2 og en V2 S udgave begynder at lande hos forhandlerne i Januar 2025, og Ducati markerer følgende højdepunkter for mærkets nyeste kåbeklædte sportslige modeller.

Ducati Panigale V2 S

  • Colour
    • Ducati Red
  • Main standard features
    • V2 engine, 890 cc
    • Maximum power of 120 hp at 10,750 rpm
    • Maximum torque of 93.3 Nm at 8,250 rpm
    • Kerb weight without fuel: 175 kg
    • Monocoque frame
    • Öhlins NIX-30 fork
    • Öhlins shock absorber
    • Lithium battery
    • Braking system with Brembo M50 monobloc calipers
    • Pirelli Diablo Rosso IV 120/70 and 200/55 tyres
    • Latest-generation electronics package with 6-axis Inertial Measurement Unit (6D IMU): ABS with cornering functionality; Ducati Traction Control (DTC); Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Power Launch and Ducati Pit Limiter (DPL); Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC).
    • New petal joystick
    • New 5″ full-TFT dashboard with 16:9 aspect ratio
    • Riding Modes (Race, Sport, Road, Wet)
    • Full-LED headlights with DRL
    • Single-seater configuration (passenger kit accessory)
    • Provision for Ducati Multimedia System (DMS)

Ducati Panigale V2

  • Colour
    • Ducati Red
  • Standard features as Panigale V2 S except for:
    • Two-seater configuration
    • Kerb weight without fuel: 179 kg
    • 43 mm Showa Big Piston Fork (BPF), fully adjustable
    • Sachs monoshock, fully adjustable
    • Lead-acid battery
    • Ducati Power Launch and Ducati Pit Limiter (DPL) available as accessories

For den nye Ducati Streetfighter V2, der ligeledes bliver tilgængelig i varianterne V2 og V2S, og som rammer markedet i slutningen af Marts 2025, ser listerne over højdepunkter således ud.

Ducati Streetfighter V2 S

  • Colour
    • Ducati Red
  • Main standard features
    • V2 engine, 890 cc
    • Maximum power of 120 hp at 10,750 rpm
    • Maximum torque of 93.3 Nm at 8,250 rpm
    • Kerb weight without fuel: 176 kg
    • Monocoque frame
    • Öhlins NIX-30 fork
    • Öhlins shock absorber
    • Lithium battery
    • Braking system with Brembo M50 monobloc calipers
    • Pirelli Diablo Rosso IV 120/70 and 200/55 tyres
    • Latest-generation electronics package with 6-axis Inertial Measurement Unit (6D IMU): ABS with cornering functionality; Ducati Traction Control (DTC); Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Power Launch and Ducati Pit Limiter (DPL); Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC).
    • New petal joystick
    • New 5″ full-TFT dashboard with 16:9 aspect ratio
    • Riding Modes (Race, Sport, Road, Wet)
    • Full-LED headlights with DRL
    • Single-seater configuration (passenger kit accessory)
    • Provision for Ducati Multimedia System (DMS)

Ducati Streetfighter V2

  • Colour
    • Ducati Red
  • Standard features as Streetfighter V2 S except for:
    • Two-seater configuration
    • Kerb weight without fuel: 177 kg
    • 43 mm Showa Big Piston Fork (BPF), fully adjustable
    • Sachs monoshock, fully adjustable
    • Lead-acid battery
    • Ducati Power Launch and Ducati Pit Limiter (DPL) available as accessories

Vores beskrivelse af motoren kan interesserede læse i artiklen, der er linket til øverst, og derudover fortæller Ducati om en ny Panigale der er skabt helt fra bunden, og som er den letteste Ducati Panigale nogensinde.
Ducati Streetfighter V2 med samme stel som den nye Panigale, er derfor også den letteste Ducati Streetfighter nogensinde (-18 kg sammenlignet med forgængeren) men modellen der lige som Panigale sagtens kan køres med knæet i asfalten, er lidt mere omgængelig ved dagligdags brug end. Blandt andet med en knap så stejl forgaffel og længere bagsvinger.

Det og meget mere udpensles i detaljer i den godt 20 minutter lange video Ducati World Première 2025 | Extended Experience, som kan ses umiddelbart nedenfor.

En køreklar vægt fra 175 til 179 kg på tværs af de fire 2025 nyheder og en ydelse på 120 hestekræfter lyder ikke specielt kedeligt, og Ducati’s nye motor som bidrager væsentligt til den beskedne vægt, ser bestemt også spændende ud. Vel er der skruet lidt ned for ydelsen på hvad mange traditionelt forbinder med Ducati Panigale V2 og Ducati Streetfighter V2, men der er så sandelig også skruet ned for den køreklare vægt. Og mon ikke der også bliver skruet ned på priserne.

Det afventer vi i spænding, og holder naturligvis vores læsere opdateret straks vi ved mere.
Måske allerede inden sidste afsnit af Ducati World Premiere med titlen Unlock Everyday Adventure, der frigives 5. december… og hvor vi altså har god tid til at fundere over, om vi får endnu en model med den nye motor at se.

MagaCin holder dig opdateret på de seneste MC nyheder! – Bliv abonnent og få ubegrænset adgang til alle nyheder, tests, videoer og fordele på DK’s hurtigste MC-medie

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start