Video: En rundtur på EICMA 2024 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Video: En rundtur på EICMA 2024

Tag med en tur rundt på EICMA 2024 i videoen nedenfor.
CO
17/11-2024 kl. 06:17
Anslået læsetid: 4 Minutter

Der blev i år sat nye rekorder på EICMA, altså årets internationale mc-messe i Italien, hvor MagaCin traditionen tro igen i år satte kursen mod EICMA 2024 for at kaste et blik på alle 2025 nyhederne.

Ved arrangementet var MagaCin som sædvanlig forbi en række motorcykelproducenters stande, hvor vi med assistance fra flere mærkers repræsentanter fik stykket nogle videoindslag sammen, som kan ses i artiklerne Suzuki afslører spændende ny vin på gamle flasker, masser af spændende 2025 nyheder fra Honda på EICMA, MagaCin besøger Ducati på EICMA og en snak med Kawasaki på EICMA 2024.

Herfra en stor tak til de medvirkende, som afsatte tid i et presset skema til at medvirke, og tak til Honda for lynhurtig levering af mærkets 2025 prisliste.

Udover besøgene på ovennævnte stande, var MagaCin også i år vidt omkring på EICMA, hvor vi udover et kig indenfor på ovennævnte stande fik strikket yderligere lidt video sammen.

Videoen En rundtur på EICMA 2024 der kan ses over artiklen, er den årlige opfølgning på Video: MagaCin på EICMA 2019, Video: Med MagaCin på EICMA fra 2021, Video: En rundtur på EICMA 2022 samt Video: En rundtur på EICMA 2023, og er et sammendrag af tidligere viste videoer fra årets EICMA tilsat yderligere materiale.

Blandt stemningsfyldte passager også et besøg på BMW’s stand, hvor vi i forbindelse med håndspålægning af den vildt fede BMW R20 Concept høfligt blev anmodet om at holde snitterne for os selv – “MÅ IKKE BERØRES!” – og hvor tyskerne ved pressekonferencen ret overraskende præsenterede den nye BMW Concept F 450 GSF, der sagtens kunne gå hen og blive et gigantisk hit.

En ret spændende nyhed i Adventure segmentets mindre mellemklasse, hvor modellens nyudviklede tocylindrede motor med indtil videre hemmeligholdt tændingskonfiguration leverer 48 hestekræfter til modellens blot 175 kg.

Den glæder vi os til at høre meget mere om, men vi ville bestemt heller ikke sige nej tak, til en prøvetur på BMW M RR WSBK Champion Edition 2024, som produceres i et begrænset oplag på 54 eksemplarer, men hvor ét eksemplar på forhånd er reserveret til årets WSBK-champ Toprak Razgatlioğlu.

MagaCin havde nemlig en helt fantastisk dag på forlægget, da vi sidste år deltog ved BMW Motorrad Press Day på Ring Knutstorp.

Derudover var vi et hurtigt smut forbi Harley-Davidson’s stand, der reelt ikke bød på meget nyt, og hvor Mission King of the Baggers var i højsædet.

Vi fik også kastet et første blik på nyhederne fra CFMOTO, som inkluderede de fysiske udgaver af mærkets nye CFMOTO 675NK samt den kåbeklædte sportslige trecylindrede søstermodel CFMOTO 675SR-R, og det var ikke mindre interessant at se lanceringen af mærkets nyudviklede omdrejningsvillige 997cc V4 motor.

KTM der allerede forud for årets mc-messe i Italien blandt andet havde lanceret den nye Freeride E, KTM 1390 Super Adventure S Evo, KTM 1390 Super Adventure S, 990 Duke R samt KTM’s bud på en automatiseret manuel gearkasse, var bestemt også et besøg værd, da den nye KTM 1390 Super Duke GT debuterede officielt på messen.

Yamaha har i år på lige fod med mange andre mærker i år lanceret i massevis af spændende nyheder forud for EICMA, hvor det blandt andet i sommeren 2024 stod klart, at MT-09 er Yamahas første model med Y-AMT.
Der gik ikke lang tid efter lanceringen af Yamaha Automated Manual Transmission, før MagaCin fik mulighed for at bringe den første danske test af Y-AMT, og det blev nogle måneder senere blev fulgt til dørs af den officielle debut for Yamaha R9.

Det skete samtidig med, at Yamaha R3 fik et ansigtsløft, og 2025 Yamaha MT-07 blev nogle dage senere blev den næste model i rækken med Y-AMT. Med få dages mellemrum så vi sidenhen både WSSP-udgaven af Yamaha R9 afsløret på Jerez med video og frigivelsen af 2025 Yamaha Tracer 9 med imponerende udvalg af udstyr, som du kan læse meget mere om ved at klikke på linket.

Så derfor var MagaCin naturligvis også et smut forbi Yamaha’s stand på EICMA 2024, selvom tidsskemaet var temmelig presset. Den knappe tid medførte desværre, at vi ikke fik lavet video fra Triumph’s stand i år, men det gør vi vores bedste for at råde bod på i en anden, og måske i virkeligheden mere naturlig, sammenhæng.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start