Spar op til 40% på ny Kawasaki
Nogle elsker det, og andre tager stor afstand fra det… Men vi kommer ikke uden om, at Black Friday-konceptet fylder en hel del både herhjemme og ude i verden. Og igen i år måtte undertegnede da også agere pakæsel for fruen, der havde et mål om at få overstået en stor del af julegaveindkøbene i en jungle af rabatskilte i pangfarver.
Og bedst som jeg gik der i min egen verden med lange arme og ikke var særligt imponeret over at kunne spare 15 % på en grydeske og en lysestage, trillede der en yderst spændende besked ind på telefonen med overskriften Kawasaki Kampagne – spar op til 76.900,-
Så længe lager haves
Der er ikke tale om et Black Friday-tilbud eller en julekampagne, men et tilbud som løber så længe lager haves, og det gælder hos alle autoriserede Kawasaki-forhandlere.
Tilbuddet omhandler følgende modeller:
Kawasaki Z 7 Hybrid | Før: 189.500,- Nu: 112.200,-
Kawasaki Ninja 7 Hybrid | Før: 189.500,- Nu: 121.100,-
Kawasaki Z e-1 | Før: 69.200,- Nu: 45.900,-
Kawasaki Ninja e-1 | Før: 74.100,- Nu: 49.900,-
Altså er der tale om den helt eller delvist elektriske afdeling fra Kawasakis modelprogram. Og er du ikke helt med på, hvad det betyder, så er det måske meget heldigt, at du kan finde en test af både de to elektriske modeller og producentens bud på The world’s first strong hybrid motorcycle lige nedenunder.
To elektriske Kawasaki i A1-klassen
Da Marck fra Kawasaki Danmark i sommers ringede til os og sagde, at nu var de to små elektriske modeller trillet af lastbilen, fandt vi straks et hul i den ellers ret pakkede kalender. Og som altid var Marck frisk på at stille op til en stump video, hvor han øser ud af sin viden og ekspertise.
Det kan du se via linket herunder, hvor du også kan høre mere om testpilotens umiddelbare indtryk efter en lille tur i sadlen på både Kawasaki Z e-1 og Ninja e-1.
Første tur på en Hybrid-motorcykel
Ikke så forfærdeligt længe efter landede The world’s first strong hybrid motorcycle, og vi sprang igen ind i bilen og satte kursen mod Kawasaki Danmark. For muligheden for at prøve den ret opsigtsvækkende, innovative motorcykel kunne vi selvfølgelig ikke negligere.
Her fik vi naturligvis også skudt lidt video, og som du kan høre, er der godt nok meget nyt at forholde sig til!
Som eksempelvis fraværet af et koblingsgreb, valget mellem automatisk eller manuelt gearskift, de forskellige køreprogrammer og driftstilstande, muligheden for at trille både fremad og baglæns ved lav hastighed, computerens evne til selv at beslutte, hvornår første gear skal lægges i, og ikke mindst en ny type motorcykel udstyret med et større batteri end normalt og med hele to motorer.