Endelig data på Yamaha FZ8
Z750 har gennem de seneste år været voldsomt populær i Europa. Faktisk en af verdensdelens mest solgte. Det skal blive spændende om den nye FZ8 kan fravriste Kawasakien denne titel. På papiret er de ihvertfalt meget ens.
Nu er det så bare at vente på den altafgørende pris.
Data, Yamaha FZ8.
–
Motortype
Liquid cooled 4-stroke, DOHC Forward-inclined parallel 4-cylinder
Slagvolume
779 cc
Boring & slaglængde
68.0 × 53.6mm
Kompressionsforhold
12.0: 1
Motoreffekt
78.1KW (106.2PS) / 10000 rpm
Moment
82.0Nm (8.4kgf・m) / 8000 rpm
Smøresystem
Wet sump
Brændstofsystem
Electronic Fuel Injection
Koblingstype
Wet, multiple-disc coil spring
Tændingssystem
Transistorized coil ignition
Starter system
Electric
Gear system
Constant mesh, 6-speed
Bagtøj
Chain
Tank kapacitet
17 L
Olietank kapacitet
3.8 L
–
Stel
Diamond
Affjedringssystem for
Telescopic fork, 43mm inner tube
Vandring for
130 mm
Affjedringssystem bag
Swingarm, linked monoshock with spring preload adjustment
Vandring bag
130 mm
Kronrørsvinkel
25º
Efterløb
109 mm
Bremse for
Hydraulic dual disc brake, Ø 310 mm ABS brake system optional
Bremse bag
Hydraulic single disc brake, Ø 267 mm
Front tyre
120/70 ZR17 M/C(58W)
Baghjul
180/55 ZR17 M/C(73W)
–
Længde
2,140 mm
Bredde
770 mm
Højde
1,065 mm
Sædehøjde
815 mm
Akselafstand
1,460 mm
Min. fri højde
140 mm
Køreklar vægt
211 kg / ABS:216 kg
Leder du efter en motorcykel?
Det lyder godt med noget konkurrence i den klasse – så kan det være kawasaki kommer med en opdateret z 750, der har smidt de overflødige kg i 2011.