Ikke godt
Tyske Motorrad har udformet en højfarts og stresstest, som de har udsat tidens 9 superbikes for. Allerede efter ca. 2-3 timer, var mere end halvdelen faldet fra med døde motorer.
Okay, denne test er barsk. Konstante 250 km/t på ovalbanen Nardo.
Efter et par timer var følgende døde:
Aprilia RSV4R – Motorhaveri grundet smøringeproblem
KTM RC8R – Motorhaveri grundet manglende 98 oktan benzin (De brugte kun 95 oktan)
MV Agusta – Gearkassehaveri
Suzuki GSX-R – Motoreksplosion
Yamaha R1 – Sprunget toppakning
Disse fortsatte med at leve:
BMW 1000RR
Ducati 1198
Honda CBR1000
Kawasaki ZX10R
Et trist resultat at mere end 50% fejlede efter så kort tid på banen.
Laves testen igen, behøver den ikke give samme resultet. Det virker ikke som om Motorrad har været heldige denne gang. Læs eventuelt det nyeste Motorrad for detaljeret beskrivelse.
0 personer snakker om “Ikke godt”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Selv om det er 24 timer i træk er det 'kun' 6.000 Km's kørsel. Der er dog ingen tvivl om at det er en hård test at køre tæt på max hele tiden.
På et døgn er det noget i retning af 12-14 millioner omdrejninger ialt. Gad vide hvor mange gange de ca. 3 liter smøreolie har været runt i smøresystemet? De fleste fejl er vel i den sidste ende smøringsproblemer på en eller anden måde.
Jeg er da glad for at Firebladen overlevede! 🙂
Såvidt jeg har hørt har Firebladens motor også ry for at være robust og pålidelig.
Forlyder der noget om hvorvidt testen fortsatte til der faldt flere fra?
He-he, det giver nogle sjove diskutioner ved træfbålene denne sommer!
Ducati, så stabil som en Honda!