Ny Kawasaki Z750 til 2011
Kan Triumph lave en R-model af deres bestseller Street Triple, kan Kawasaki også lave en R-model af deres bestseller Z750.
Opskriften er eksakt den samme som hos Triumph. Opdateret design, forbedrede bremsere og optimeret affjedring.
Z750 har gennem flere år været blandt de bedst sælgende motorcykler i Europa. Faktisk været den absolut bedst sælgende i motorcykellandet Frankrig. Naturligvis smider Kawasaki ikke sådan en succes væk, men prøver at koge yderligere suppe på modellen.
Bremserne på Z750 har altid virket udemærket, men ok, det gør intet hvis de får lidt ekstra bid. Forbedret affjedring er netop et punkt hvor Z750 er lidt svag sammenlignet med konkurrenterne, så denne forbedring kan måske bringe Z750 helt til tops.
Den bliver spændende at prøve.
ENGINE
Engine type Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Displacement 748 cm³
Bore x stroke 68.4 x 50.9 mm
Compression ratio 11.3:1
Valve/Induction system DOHC, 16 valves
Fuel system Fuel injection: ø32 mm x 4 (Keihin) with oval sub-throttles
Ignition Digital
Starting Electric
Lubrication Forced lubrication, wet sump
DRIVETRAIN
Transmission 6-speed, return
Final Drive Sealed chain
Primary reduction ratio 1.714 (84/49)
Gear ratios: 1st 2.571 (36/14)
Gear ratios: 2nd 1.941 (33/17)
Gear ratios: 3rd 1.556 (28/18)
Gear ratios: 4th 1.333 (28/21)
Gear ratios: 5th 1.200 (24/20)
Gear ratios: 6th 1.095 (23/21)
Final reduction ratio 2.867 (43/15)
Clutch Wet multi-disc, manual
FRAME
Frame type Tubular backbone (with engine sub-frame),
high-tensile steel
Wheel travel, front 120 mm
Wheel travel, rear 134 mm
Tyre, front 120/70ZR17M/C (58W)
Tyre, rear 180/55ZR17M/C (73W)
Rake/Trail 24.5° / 103 mm
Steering angle, left / right 31° / 31°
SUSPENSION
Suspension, front 41 mm inverted fork with rebound
damping and spring preload adjustability
Suspension, rear Bottom-Link Uni-Trak, gas-charged shock with piggyback
reservoir
Rebound damping: Stepless
Spring preload: Stepless
BRAKES
Brakes, front Dual semi-floating 300 mm petal discs
Caliper: Dual radial-mount, opposed 4-piston
Brakes, rear Single 250 mm petal disc
Caliper: Single-piston
PERFORMANCE
Maximum power 77.7 kW (106 PS) / 10,500 rpm
Maximum torque 78.0 N•m {8.0 kgƒ• m} / 8,300 rpm
0 personer snakker om “Ny Kawasaki Z750 til 2011”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Havde vægten landet på 176 kg i stedet for 226 kg! (U/ABS) så havde det absolut været en mulighed i min garage, men det er satme for tungt! Vi skriver altså 2010 🙂