Nu bliver el interessant
En af de største anker mod el-maskinerne har altid været en meget begrænset rækkevidde. Den anke fjerner Brammo nu med deres Enteria Plus.
Enteria Plus magter hele 130 km på en opladning. Genladning tager 3-4 timer med den almindelige lader. Dette er altså rigeligt til pendlerne. Selv personer med omkring 100 km på arbejde kan benytte Enteria Plus, da den sagtens kan genlades i arbejdstiden.
Motoren yder 18hk, men hele 40Nm allerede fra 0 omd. Momentet er stærkt hele vejen gennem registeret, og leverer kraft af en størrelse som moderne 400-500ccm maskiner kun kan drømme om.
Brammo Enteria magter ca. 100 km/t og den lette 145kg konstruktion bør alle kunne tumle.
Det bedste er prisen. Sølle 49.000 kr. plus dansk moms. Elmaskiner er nemlig afgiftsfri. Derefter kan man køre 130 km for mindre end ca. 12kr. i energi. Var den benzindrevet ville dette betyde ca. 120km/liter udregnet efter dagens benzinpriser.
Dette må være tidens billigste transportmiddel.
Se mere om Brammo her.
0 personer snakker om “Nu bliver el interessant”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
49.000 plus transport, plus told, plus moms, plus indreg. = ca. 75, men stadig attraktiv.
Den dyrere model, Empulse, koster ca. 85.000. Men, her er topfarten 160 km /t og rækkevidden ca. 160 km. Farten er OK, men rækkevidden er / kan være et problem for mange, der vil på en lang søndagstur.
Men, disse priser er uden dansk forhandler / importør.
Hvor lang tid mon batteriets levetid er – og hvad koster et nyt ?
Hold da kæ… hvor er den fed den Empulse MOTO nævner, den ligner jo en rigtig mc.
http://www.brammo.com/empulse/
Batteriet skulle holde til 500 opladninger eller ca. 50.000 km, men prisen kendes vel ikke, endnu, men det er sikkert en halv mulliard 🙂
Jaaaaa, men der er lige denne her:
Electric vehicle range is affected by a number of factors including; speed, acceleration, number of starts and stops, rider and cargo weight, changes in elevation, head winds and road surface.
Så måske skal vi ikke sætte næsen op efter 130 km. på en opladning.
når de kan holde til en 400km tur begynder det at blive interessant, alternativt så skal der findes en måde at supercharge dem på 10 – 20 min ved en tankstation..
Han går ud til mcellerten med en dame i hånden. Hvad mon rækkevidden er når de er 2?
En ny batteripakke kan jo ikke koste mere end 49K. Nok nærmere under det halve. Men er en extrapakke til at transportere med rundt, og kan den skiftes on-the-road? Så er din rækkevidde jo fordoblet, på de sjældne ikke-pendlerture.
Er der en elektriker der kan kommentere på hvorvidt ladetiden bliver kortere når det er 220V og ikke de 110 US volt den får?