Ny MV Agusta. Nix
At der kommer en ny model F4 RR er en sandhed med modifikationer. Den F4 RR vi kender får lidt ændret motorstyring så den kan præstere lidt mere kraft. Det er ifølge vores informationer også eneste ændring, så nogen ny motorcykel kan den ikke kaldes.
MV Agusta har åbenbart været en del af Harley-Davidson for længe. HD opfinder nemlig jævnligt nye modeller og modelnavne, som bare er gammelkendte maskiner i nye farver.
Målet for MV er at hæve effekten på F4 RR fra 190hk til 201hk.. Der er der ej heller noget nyt i, da den voldsomt dyre F4 CC allerede har 200hk. Den ene pony i 1078cc motoren finder MV folkene nok.
At MV ønsker mere skyldes utvivlsomt at Kawasaki ZX10R nu har de 200hk og at BMW S1000RR er hurtigere i topfart end MV F4 RR. Man vil være i front.
Uanset deres arbejde hos MV og deres bearbejdning af journalisterne, ændrer det ikke ved at hele MV F4 pakken er håbløs gammeldags sammenlignet med netop Kawasaki ZX10R og BMW S1000RR. Kun et kan MV prale af, de er klart de dyreste.