Isle Of Man: Norton spøger stadig - Engelske Norton
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Norton spøger stadig

Isle Of Man er ikke det samme uden engelske Norton
20/04-2012 kl. 11:45
Anslået læsetid: 0 Minutter

Trods det faktum at Norton ikke er den motorcykel-producent der tales meget om mere, så er det gamle mærke fyldt med historie. En del af denne historie indeholder Isle Of Man, som er en vigtig del af mærket, så denne del af historien førsøges opretholdt.

Derfor deltager Norton også i 2012 Isle Of Man med denne supermaskine, overhængt med det fineste Öhlins. Motoren er lånt fra Aprillia RSV 4.

Del med en ven

0 personer snakker om “Norton spøger stadig

  1. Dette er efter min mening ualmindelig langt fra en Norton. Det nærmeste man kan komme er vel en Spondon-Aprilia!

    Tror at jeg skal en tur til skiltemageren efter et Bimota-emblem. Har altid drømt om at eje en Bimota!

  2. Det kommer aldrig til at virke,en Norton har jo blåt blod i årene ,det har en Aprilia ikke !!!

  3. Tror heller ikke det kommer til at virke. Det med blåt blod i årene er vel lig gammel engelsk konservatisme og dermed manglende evne til at forny sig. Godt det stads ikke er fyldt på Aprilia'en.

  4. Nu er dette jo ikke en ny gademodel fra Norton, men derimod en måde for en meget lille producent at få konstrueret en konkurrencedygtig racer på, uden at de knækker halsen på det.
    Men ingen tvivl om at Norton bygger på konservatisme hvilket afspejles ganske tydeligt i deres Commando 961 gademodeller. Men når det er sagt, bør det også slås fast, at man ingen andre steder finder så supertjekkede retro modeller som hos Norton. Og så er ganske mange komponenter på disse cykler alt andet end konservative. Se selv her: http://www.nortonmotorcycles.com/

  5. Det er netop deres deltagelse i IOM jeg mener vil være dåligt for Norton. Hvis de nu får et godt resultat på basis af en apriliamotor vil det jo sikkert ikke få nogen retro-fans til at klappe i hænderne, og i så fald ville det jo være Aprilia der får mest opmærksomhed.

    Med hensyn til deres såkaldte supertjekkede gademodeller er det da OK, sålænge der er et marked for den slags cykler, men jeg har bare fornemmelsen af det hurtigt ebber ud igen.
    Et forældet engelsk motorcykel monteret med öhlin og brembo er vel som at få serveret Sushi og rødkål juleaften. En fornyelse, men i min verden passer det altså ikke sammen.

  6. Jeg tror såmænd ikke at du skal tvivle på, om der er et marked for den slags. Harley sælger jo stadig bedre end de fleste andre, og der er det et minimum af modellerne der, der ikke følger samme teknik som Norton'en. Altså 2 cylindre, 4 takter, luftkølet, stødstænger og indsprøjtning!
    Jeg ser, som Norton-fan, blot et stort problem, nemlig at man med dette tiltag er krøbet til korset og erkendt, at men enten ikke magtede at få wankel-raceren til at skyde nok knob eller blot ikke kunne få den godkendt og derved smidt for mange penge i den Engelske kanal på et dødfødt projekt!

    Der har desværre blevet lovet alt for meget, der i den sidste ende ikke har holdt stik!

    Wankel-raceren skulle jo have tørret r*v på hele oppositionen for et par år siden, men magtede ikke at kvalificere sig til løbet. Der var blevet lovet en serie 350 og 500 cc manx'er , men intet er sket.
    Der er blevet solgt lidt af deres 961 gadecykel, men der har man også været plaget af løbende forsinkelser!

    Som sagt, så håber jeg, at Norton kommer op og føre et nogenlunde liv. De har historien og det skulle da være fa'ens, hvis det skulle munde ud i ingenting! Jeg ville ikke være bleg for at investere i en 961'er – en gang. Den er sgu' fed!
    Men om deres Aprilia-Gremlin er vejen frem, er jeg ikke sikker på!

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start