Her er den nye Yamaha
Anslået læsetid: 0 Minutter
Den nye Yamaha MT 09 kommer til efteråret. En rigtig spændende motorcykel, og et helt nyt koncept fra Yamaha.
Motoren er på 847 ccm, og yder hele 115 hk. Momentet er massive 87,5 Nm hvilket er alt rigeligt til den lette 191 kg ABS maskine.
MT 09 er en ægte streetfighter, med alt der hører til denne disciplin. Ond motor, rimelig vægt og lille benzintank indeholdende kun 14 liter.
Denne nye Yamaha MT 09 glæder vi os meget til, og nu bliver det meget spændende om prisen lander rigtig.
0 personer snakker om “Her er den nye Yamaha”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
For mange cylindre, for lidt ballade i design og stil og for almindelig til MT-betegnelsen efter min mening. Jeg ved jeg ikke er enig med flertallet.
Ud over at den burde have heddet FZ8 er den jo meget fin. Og plus for at de i det mindste har pillet een cylinder ud.
Spændende nok med en R3 i familien (igen, som XS 750 i 1977), men det er ikke en MT-fætter, er jeg enig i. Så skulle den max have haft 2 cyl. Og den ligner FZ-familien til forveksling – og stakkels passager, med det lille bitte sæde 😛
Sjovt nok hedder den FZ-09 på den anden side af andedammen: http://www.motorcycledaily.com/2013/06/yamaha-unveils-2014-fz-09-850-triple/
Mit første indtryk er nu super positivt og jeg mener, den falder godt ind mellem de to andre MT'ere – en stærk motor og godt med moment, lav vægt og kompakte dimensioner. Den har ingredienserne til at blive en rigtig sjov svingæder. Den ser nu ikke videre praktisk ud, men der kan man bare vælge en FZ eller XJ i stedet.
Designet kan jeg også godt lide. Især den korte bagende og stellet er vellykket, men fronten er lidt for kedelig japansk.
Tænker den er oplagt som et udgangspunkt til en TDM afløser
Så vil jeg nok hellere vælge en Kawasaki Z800 hvis det er streetfighter looket der tæller
Som forhenværende FZ6 -Fazer ejer kan jeg kun bekræfte, at Yamahas mellemklasse-street maskiner trænger til til noget mere moment i det lave og mellem-omdrejningsområdet. Der skulle nogle "snoninger" på før der skete noget – men så skete der altså også noget! At fjerne en cylinder er så afgjort et rigtigt skridt, præstationerne på MT 09-eren ser overbevisende ud. Til gengæld burde Yamaha rulle den "3-benede" moter ud på de almindelige FZ-8ere, og en ny generation af TDM-900 – så fanger man bedre det mere touring-orienterede publikum, uden nødvigvis at miste streetfighter segmentet.
Hmmm…. Ikke original nok til at bære NT navnet. Sikkert en fin cykel, men den bogstavskombination forpligter!.
Ligner stellet ikke noget fra en Skruzuki SV 650?
Som nævnt. Oplagt til en TDM afløser
http://www.autoevolution.com/news/three-cylinder-yamaha-tdm-concept-by-luca-bar-62917.html