Ducati Panigale 899 afsløret
Ducati Panigale 899 first preview
En ny verden åbner sig. Motorcyklerne afsløres ved biludstillinger. Ducati Panigale 899 er netop fremvist ved IAA udstillingen i Frankfurt. Frankfurt Internationale Automobil Ausstellung er europas største biludstilling.
Det er nye tider med nye motorcykler på sådanne udstillinger, men ingen tvivl om Ducati´s nye ejerskab, hvor Volkswagen koncernen er ejerene, spiller ind her.
Ducati Panigale 899 bliver en stærk sag. Hele 148 hk v. 10.750 omdrejninger yder denne supersportmaskine, og sølle 169 kg vejer maskinen tør. Ingen tvivl om den bliver vild.
Informationer som fuldt justerbar elektronisk affjedring vil med garanti få tænderne til at løbe i vand hos enhver sportsfan.
Og listen over imponerende tiltag fortsætter. ABS, Traction control og justerbar motorbremse, bare for at nævne nogle få.
Prisen i USA er lidt lavere end f.eks Kawasaki ZX10R ABS. Altså svarende til under 300.000 kr. her i Danmark.
Ducati Panigale 899 bliver en imponerende motorcykel.
0 personer snakker om “Ducati Panigale 899 afsløret”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
148 BHP svarer vist endda til mere hvis man sammenligner HK som ofte er målt på krumtappen. BHP="Brake Horse Power". Så vidt jeg kan gætte mig til er det et udtryk for ydelsen målt ved bremseskiven? det vil sige efter transmissionstab målt "på baghjulet". Ser man på motorcyclenews.com kan man finde Suzuki GSXR 750(2008-2010) opgivet til 133 BHP. Herhjemme opgives den til 150 HK. Hurtig omregning giver så ca. 148 BHP = 167 HK. Jeg tror på den er vild 🙂
De 148 BHP er opgivet på et af billederne… Jeg mener det er forkert at oversætte det direkte med HK da det er to forskellige enheder.
Rolig nu 😉 BHP er ca 1 % lavere end hk. Så der er ikke meget foreskel på de to eneheder.
http://www.omregn-enheder.info/enhedsberegner.php?type=effekt
Faktisk er mange af vore danske motorcykler opgivet i bhp og de oversætter vi direkte.
Tja, det er muligt men forskellen er der ikke kun på den ene model men gælder også f.eks. Suzuki GSXR600L0… 112.3 bhp mod 120 hk… Yamaha R1 182.1PS hos Yamaha DK mod 157,7 BHP på motorcyclenews.com. Det ser ud til at være rimeligt konsistent.
Titus69 du kan da ikke sammenligne pærer og bananer! 182,1 hk på Yamaha DK er fabriksopgivelse. 157,7 hk ved Motorcyclenevs er målt effekt. Opgivelsen fra Yamaha i BHP kan bla læses her http://rideapart.com/2013/09/rideapart-review-2013-yamaha-r1/ og som du kan se er BHP og HK næsten det samme. Og hvorfor så det?
BHP betyder Input Brake Horse Power. Det er motorens effekt, uden tab til typiske enheder i motorens nære omgivelser som vandpumpe, generator og gearkasse. Det har ikke noget med baghjulseffekt at gøre. Derfor er opgivelserne i nyere tid på BHP og HK næsten identiske. På moderne motorer mistes nemlig kun minimal effekt i disse dele.
Ja, du har nok ret… Der står bare ikke noget sted at det er målt effekt på MCN. Derfor vildfarelsen. Beklager.
Nansensgade: hvis bhp er sådan teoretisk effekt enhed så må MCN være galt på når de anvender den? jeg tvivler på de afmontere vandpumper og lign. 🙂
Nansensgade: jeg tror du og Finn5fejl har ret men nedenstående citat fra MCN vedr. Suzuki GSXR 750 er jo så det rene vrøvl.
In MCN’s Road Test it made a staggering 133bhp at the rear wheel on our dyno.
bhp kan ikke måles på baghjulet. De skulle skrive HK eller PS at the rear wheel?
Pæn cykel men data er da ikk noget at falde på røven over …. 954 ccm blade fra 02 151 hk/168 kgs kør røven af den med 11 år på bagen!