Ny VFR 800 til 2015
Honda´s multiværktøj, deres VFR 800X, også kaldet Crossrunner, får den store opdateringstur til 2015 sæsonen. Honda har været hele maskinen rundt for at trimme og justere mod det perfekte.
Motoren er stadig en 90 graders V4. Til 2015 får den mere moment i mellemområdet, og bliver mere frisk i toppen. Effekten er 106 hk ved 10.250 omd.
Lettere bagstel og ny alubagsvinger vil ifølge Honda give forbedrede køreegenskaber. Også mere affjedringsvandring i begge ender vil ifølge Honda give bedre køreegenskaber. Ca. 2,5 cm mere vandring er der tilføjet både for og bag.
Noget af det vi tror mærkes mest ved den nye Honda er de nye lettere alufælge. Her tales uaffjedret vægt, hvorfor dette er af stor betydning.
Elektronik-drengene hos Honda har også haft travlt. 2015 VFR 800X bliver udstyret med HSTC (Honda Selectable Torque Control). Samme avancerede system, som holder styr motorens kræfter på storebror, nemlig Honda Crosstourer. En slags avanceret traction-control.
De rejsende bliver glade for automatisk sluk af blinklys, samt varme i håndtag. Begge dele bliver nemlig en del af standardpakken på den nye VFR 800X.
Kære Honda. Nu vil vi bare have oplyst en salgspris i Danmark.
0 personer snakker om “Ny VFR 800 til 2015”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
den er meget pænere – men der er stadig noget 'scooter' i designet