Ny Kawasaki Vulcan S
Kawasaki Vulcan S walk around
Det lille, og mellem cruisermarked, har gennem flere år været forsømt af de store MC producenter. Sandsynligvis grundet den faldende cruiserinteresse blandt motorcyklisterne.
Yamaha beviste i start-halvfemserne, at mellemstørrelse cruisere kan sælges i meget store antal. XV535 Virago blev en regulær landeplage i halvfemserne. Faktisk var brugte Yamaha XV535 i høj kurs helt frem til omkring 2007-2008. Nu er de blevet for gamle, og kun få vil have dem mere.
Kawasaki redder nu alle dem med ønsket om en mindre cruiser i det rigtige design, uden at pris og vægt løber løbsk. Måske bliver Kawasaki Vulcan S en kommende landeplage. Alle de rigtige ideer og detaljer er i hvert fald på plads til at gøre Vulcan S til en succes.
Motoren er med garanti en solid sag. Den kommer direkte fra den slidstærke Kawasaki ER6, og er i Vulcan S droslet for bedre bundtræk. Motoren er en parallel-twin på 650 cc, hvilket betyder at den kan udføre de obligatoriske dybe bum-bum lyde, der er så vigtige for cruiser-folket.
Med prisen anslået på 120.000 kr. er vi ikke i tvivl om Kawasaki Vulcan S kan sælges i Danmark. Sikkert er det at designet holder 100% og kan smelte mange cruiser-hjerter.
0 personer snakker om “Ny Kawasaki Vulcan S”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Jeg er altid blevet skolet med, at en parallel-twin, har 360graders krumtap, som på de gamle englændere, men det er man måske gået væk fra?
Kan se på Kawasaki's hjemmeside, at de også kalder det for en parallel twin.
I dag kalder mange producenter deres motor for en parallel-twin, når det er en 2 cylindret rækkemotor. Vi er nød til at følge producenternes opgivelser, hvis ikke forvirringen skal være total. Men sandt, i gamle dage var en parallel-twin med 360 graders krumtap. På ER6 er en 180 graderes krumtap hvilket betyder den tænder ved 180 og 540 grader.
Øh, hvad har jeg misset? Hvad indikerer at det ikke er en parallel twin.
Hajoan: Du har ikke misset noget. Jeg refererede blot til, at i gamle dage havde en parallel twin 360 graders krumtap, hvor stemplerne bevæger sig op og ned parallelt. Men i dag kaldes en 2 cylindret række motor med 180 graders krumtap også for en parallel-twin.
flot design, men man kan få få en zuzuki vz800 med kardan træk til 20-30.000 mindre.
Hvis prisen lander på ca. 120.000,- er den også for dyr. I USA er Vulcan S i ABS versionen en anelse billigere end ER-6f, der herhjemme står til 107.000,-..