Yamaha XT250, en gammel kending på moderne veje
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nyhed: XT250 – 2017

Yamaha XT 250, en gammel kending fra 80'erne
24/08-2016 kl. 13:10
Anslået læsetid: 1 Minutter

Let og agil med lav sædehøjde, stor holdbarhed. Det er nøgleordene for XT250. Offroaderen fra 80'erne er blevet moderniseret.Lav vægt og en sædehøjde som er tilpasset det brede publikum. Elstart og  luftkølet motor. En perfekt hverdagsmaskine, både til pendling og en tur på grus. Til en daglige transport til og fra arbejdet, inden for en fornuftig radius. Eller en dag på landet, i skoven eller lidt mudder – XT250 vil gerne være med. 

Motorskjoldet er 28cm over jorden, det er nærmest crosser frihøjde, og med en legelysten chauffør, er XT’en ligeglad med hvor den skal køre. Moderne benzinindsprøjtning er en af forbedringerne, sammen med den elektriske starter. Klart er den blevet nemmere at starte i nærmest alle vejrforhold. Bremserne er nu skiver for og bag – et kæmpe løft i forhold til det gamle bremsesystem. 

Det vides endnu ikke om den lander på det danske marked, men sikkert er det, at XT250, nu er blevet mere interessant.

Del med en ven

0 personer snakker om “Nyhed: XT250 – 2017

  1. Feedt! har ejet den gl. XT 250 og har tænkt på at få fat i en igen

    Men den havde 21 hk vs den nyes kun 16.. da lidt træls, hvis det er sandt
    Og den vejede kun 114 kg tør, så den nyes 132 kg må være fuldtanket

    Ellers får den da klart jord af den gl.

    Lyder underligt den skal kunne køre 122 km/t med kun 16 hk, når den gl. gik ca det samme med 5 hk mere.

    Spændende med prisen

  2. Svend: Korrekt. De 132kg er køreklar vægt. Men med kun 10L i tanken og begrænset oliemængde, så har den taget lidt på.
    Mht tabet af effekt, vil nogle nok undskylde det med skrappere krav til emmision. Men det er da tankevækkende, at man i dag ikke kan få flere kræfter ud af den. Man kan evt skele til den vandkølet WR250. Den har den dobbelte effekt.
    Topfarten på denne er nok mere teoretisk, hvor den gamle er mere reel.
    De har iøvrigt lavet XT250 igen siden 2008, så der er nok bare tale om et facelift til 2017

  3. Den gl. XT 250's effekt var nærmest perfekt til terræn.
    At få den neddroslet 5 hk og smidt nogle kg på, var ikke lige hvad man drømte om, så det virker lidt uforståeligt.
    Emissionen må jo være renere med indsprøjtning.

    Og så ligner den en kikset 80'er model fra FØR den gl. XT.

    Men hvis de også genstarter XT 350, kan de evt. blive tilgivet 😉

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start