Fedeste fighter under 100.000 kr.
Streetfightere er en af de mest populære maskintyper anno 2018 i Danmark. Vi motorcyklister vil op at sidde, men vil stadig gerne nyde friskhed og frækhed fra den tohjulede. Netop hvad en streetfighter tilbyder. Men vi danskere er også nærige, så vi vil helst ikke betale for meget når vi køber ny motorcykel.
Her er 6 gode bud på en frisk streetfighter, der driller og opfordrer til leg i gaden, uden de vælter økonomien. Hvilken der skal vælges er en individuel sag. Vi remser plusser og minus op for de 6 modeller herunder.
Aprilia Shiver 900
Fed italiensk stil, med brutal motorydelse fra de lave omdrejninger. Shiver tilbyder som den eneste i selskabet, god plads til store nordiske typer, samt passager. Med en pris på 100.000 kr. er den blandt de dyreste, men den tilbyder også meget mere motorcykel end de små i 650-700 klassen. Og så har den breeeed 6 tommer bagfælg. Ret vigtig for dem der går op i brutalt udseende.
95,2 hk – 213 kg køreklar – 100.000 kr.
Aprilia Shiver 900
Honda CB 650F
En helt igennem fejlfri motorcykel, og ægte fighterplioter vil nok mene Honda CB 650F er for kedelig da den bare gør alt så rigtig. Motoren spinder altid som en mis, og man mærker hvorfor mange ønsker 4 cylindre i række, frem for kun 2 cylindre. Her er aldrig generende vibrationer. Honda yder solide 91 hk, men da vægten er 208 kg køreklar, er Honda i praksis lige så hurtig som Aprilia.
91 hk – 208 kg køreklar – 92.000 kr.
Honda CB 650F
Kawasaki Z650
Z650 fra Kawa er en helt nyudviklet motorcykel, og det mærkes. Affjedring og bremsere er toppen blandt de 650-700 ccm 2 cylindrede. Motoren er udviklet med streetfighter-tanken i baghovedet, så Kawasaki Z650 trækker hårdt og brutalt fra kælderen, hvilket betyder den vinder alle lyskryds-duellerne mod de to andre tocylindrede under 700 ccm. Z650 er lille i dimensionerne, så store piloter samt passagerer vil ikke elske Z650.
68hk – 187 kg køreklar – 82.000 kr.
Kawasaki Z650
Suzuki SV 650
Stadig den bedste og mest liniere motor i sub 700 ccm 2 cylindre klassen. Den motor er bare genial. Suzuki SV er en rigtig god samlet pakke, der ikke er skarpeste fighter, men prisen er lav. Suzuki SV har en del år på bagen, hvorfor den vælges fra af dem der bare vil have det nyeste.
76 hk – 198 kg køreklar – 74.000 kr.
Suzuki SV 650
Suzuki GSX-S 750
Gruppens stærkeste med solide 114 hk. Denne motor får GSX-S til at skynde sig som få, hvis ellers piloten magter det. GSX-S er ikke den letteste at køre da indsprøjtningen ikke er helt forfinet. Det betyder let huggende kørsel. GSX-S er også blandt de små når der tales siddestilling, så større piloter bliver nok aldrig venner med den lille maskine, med den skarpe knævinkel.
114 hk – 213 kg køreklar – 100.000 kr.
Suzuki GSX-S 750
Yamaha MT 07
Den friske Yamaha er blevet opdateret til 2018, så den nu er den blevet den mindre gode affjedring og bremsere med det manglende bid, kvit. Yamaha MT 07 er en meget lille maskine i dimensionerne, som ikke er egnet til store vikinger. Rækkemotoren med 2 cylindre og 270 grader mellem slagene er et underholdende bekendtskab. Yamaha får som Kawasaki og Suzuki SV lussinger mellem lyskrydsene af Suzuki GSX, Aprilia og Honda, men alt behøver ikke foregå hinsides de 200 km/t for at bringe glæde.
74,8 hk – 182 kg køreklar – 82.000 kr.
Yamaha MT 07
Vores valg: Tja, er budgettet begrænset vil vi klart gå efter Suzuki SV 650. En fantastisk motor til en fantastisk pris. Der er minimal forskel på de tre små tocylindrede i flokken, hvorfor prisen naturligvis bliver afgørende. Står alle 100.000 kr. klar på bankbogen vil valget sandsynligvis blive Aprilia Shiver 900. Sej motor, og en motorcykel der har størrelsen til god komfort, også for to, hvilket ingen af konkurrenterne tilbyder. Uanset hvad, så vil vi være fint tilfredse uanset hvilken maskine af de 6 der står i vores garage. Det er nemlig alle rigtig fine fightere.
0 personer snakker om “Fedeste fighter under 100.000 kr.”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Jeg har prøvet Suzuki GSX-S 750, jeg synes den er meget letkørt – jeg ved ikke om det gør en forskel det var en Yoshimura edition?
Jeg har også prøvet Aprilia Shiver, som kører rigtig fint og virker ret lækker med farve display.
Aprillien virker for mig ret høj, hvor Suzukien sidder lige i skabet – så den vil være mit valg.
Jeg tager SV650…den V2’er er altså sprød.