Kawasaki nyheder - Rå power og selv-reparerende lak
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

2019 Kawasaki nyheder fra Intermot

Rå power og selv-reparerende lak
CO
03/10-2018 kl. 14:50
Anslået læsetid: 3 Minutter

En væsentlig del af 2019 nyhederne vi ser fra Kawasaki er allerede frigivet via elektroniske og trykte medier, men Kawasaki havde dog gemt den offcielle præsentation af Kawasaki Z125 og Ninja 125 til motorcykeludstillingen Intermot i Køln.

Danskerne må undvære Kawasaki Ninja 125 og Z125 

De to encylindrede teknisk identiske modeller i forskelligt outfit, skulle angiveligt nemt kunne bære en fører af europæisk statur. Den danske Kawasaki importør oplyser dog at modellen ikke bliver lagervare her hjemme, da den ganske enkelt bliver for dyr for vi afgiftsplagede danskere.

Kawasaki har med WSBK køreren Jonathan Rea domineret World Superbike serien siden 2015 og netop sikret sig den 4. WSBK VM titlel i streg. Kawasaki havde naturligvis medbragt ZX10R racere til Intermot, for man kan næppe få en bedre reklamesøjle for de tre Ninja ZX10 modeller Kawasaki introducerer til 2019.


I 2019 består modelprogrammet af ZX-10R, ZX-10 R SE og ZX-10RR.

Den største nyhed til 2019, er nok at ventilerne i ZX-10-R motorerne ikke længere aktiveres af “brikker”, men i stedet har fået lavfriktions vippearme som aktiveres af mere aggressive knastaksler.

Den opnåede vægtbesparelse på 20% giver mulighed for et marginalt boost i effekt. 

 

 Vippearme markeret med farve

 

Basis modellen ZX-10R og den mere eksklusive ZX-10R SE får med det nye ventilsystem et løft i ydelse til 200hk, og ZX-10RR får ydermere plejlstænger i vægtreducerende titanium legering, så omdrejningsbegrænsningen kan hæves med 600 snoninger fra 14.200 til 14.800.

RR modellen – som reelt er en homologerings special – produceres i et begrænset oplag på 500 stk. og noteres for 201hk i databladet.

Den reviderede 2019 motor adskiller sig med rødt ventildæksel fra forgængeren.

Alle tre modeller får quickshift op og ned, og SE versionen er udstyret med den seneste teknologi inden for elektronisk affjedring.

Hvor ZX-10R modellerne altså får et marginalt løft i effekt, ser det noget anderledes ud for H2 modellen som MagaCin ved flere lejligheder har prøvekørt.Indtast Kawasaki H2 i søgefeltet for at læse relaterede artikler. 

2019 opdateringerne på det forrygende kompressorbestykkede fartmonster ses ikke umiddelbart. Men gemt under “det uskyldige ydre” lurer en effektforøgelse på godt 15%.

Kawasaki H2 kan fremover med blandt andet ny luftfilterkasse og generelt forbedret åndedræt samt omprogrammeret ECU bryste sig af 231 hestekræfter… erhm… uden Ram-Air. Med fuld Ram-Air effekt lover Kawasaki 243hk.

Kawasaki H2 med vanvittige 243hk

2019 nyhederne for Kawasaki H2 inkluderer også opgradering af forbremsen, hvor vi nu ser Brembos lækre men rasende dyre Stylema bremsecalipere.

Derudover har Kawasaki H2 SX SE doneret den lækre instrumentering med farve TFT skærm og Bluetooth forbindelse via Kawasakis Rideology app.

Som rosinen i pølseenden leveres Kawasaki H2 med en “selv-helende” lakering, der efter Kawasakis udsagn selv reparerer småskader. Det er næppe nogen god ide at teste lakeringens egenskaber med en forhammer, skærebrænder eller lignende, men det ville da være rart hvis eksempelvis vaskeridser gik hen og blev en saga blot.

Bonus info:

Samtlige SE versioner skulle efter MagaCins foreløbige oplysninger få de nye laktyper.

MagaCin ser frem til at teste Kawasakis 2019 nyheder, og vi har allerede en aftale på plads om at teste den eksklusive 2019 Kawasaki H2 Carbon Edition når den lander i Danmark.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start