Hvad skal Udenrigsministeriet med 25 motorcykler?
Ikke mindre end 25 motorcykler skal Udenrigsministeriet have anskaffet. Tjenestestedet bliver i Uganda, hvor de skal bruges i et initiativ under Danida. De skal sikre mobilitet til øde og svært fremkommelige områder, hvor mudder og manglende veje gør motorcykler til den mest oplagte transportform.
Trofaste læsere af MagaCin vil huske et lignende udbud i 2018. Måske Udenrigsministeriet ønsker at udvide maskinparken der blev anskaffet dengang, for minimumspecifikationerne er så specifikke, at de kunne være kopieret direkte fra en udbyders hjemmeside.
– Engine Type: Air-cooled 4-stroke
– Displacement: 124 cc
– Power: 7.3 kw @ 8,000 rpm
– Torque: 10.4 Nm @ 6,500 rpm
– Compression Ratio: 9.2:1
– Starting System: Dual (Kick and Electric
– Ground Clearance: 225 mm
– Fuel Capacity: 11.0 l
– Fuel Type: Petrol
– Transmission: 5 speed (manual)
– Fuel Consumption: 40 km/l
– Tyre Type: Mud grip
– Drive Type: Offroad
– Head Lamps: Halogen Bulb 12 v
– Luggage Carrier: Heavy Duty (80 kg).
– Warranty: At least one year or 6,000 km of full warranty whichever comes first.
Endvidere er det et krav at maskinerne kan serviceres lokalt på et autoriseret værksted. Så mon ikke en af de store producenter løber med ordren.