Indian FTR får et seriøst prishug
Citatet herunder er sakset fra artiklen Indian opgraderer, som du kunne læse her på siden i September måned 2019.
“Som amerikanerne siger: “No replacement for displacement” – hvilket groft oversat betyder at selv med nutidens turboteknologi og variable ventiler, er forøgelse af kubik altid at foretrække. Og set med de briller giver 2020 opdateringen ved Indians største maskiner god mening.
Thunder Stroke 116 V-Twin motoren på 1901 cc med et moment på 168 Nm bliver nu standard på størstedelen af Indians lineup, inklusiv Springfield Dark Horse, Chieftain, Chieftain Dark Horse, Chieftain Limited, Chieftain Elite, Roadmaster og Roadmaster Dark Horse. Ifølge Reid Wilson, Vice President ved Indian Motorcycles er det hvad kunderne vil have, nemlig mere kraft og overskud.”
I dag kan vi fortælle hvad både rækken af opgraderede modeller, samt alle de andre indianere i modelprogrammet koster i 2020. Prislisten finder du nederst i artiklen.
Den billigste og den dyreste
Modelprogrammets billigste Indian, er Scout Sixty Thunder Black til Dkr. 179.999,-
Skal der gøre seriøst indhug i sparegrisen, køber du bare den nye Indian Challenger, hvor du ved afregningen for den mest eksklusive udgave får en blank enkrone retur på en halv million.
Her på MagaCin kunne du i efteråret læse alt der er værd at vide om den nye Indian Challenger, som er udstyret med den nyudviklede PowerPlus 108 motor, i artiklen Indian Challenger – nyheden officielt præsenteret.
I samme artikel finder du også flere videoer med den luksuriøse Touringmodel, der kan bryste sig af godt 120 hestekræfter og et solidt moment på 178Nm.
Altså rigeligt med kræfter til smooth touring i et komfortabelt førermiljø.
Hvor blev Indian FTR 1200 af?
Som du kan se i prislisten nederst på siden, glimrer en af tidens fedeste motorcykler med sit absolutte fravær. Man kunne frygte at modellen ganske enkelt er udsolgt og at det ikke har været muligt at fremtrylle flere eksemplarer, men det er heldigvis ikke tilfældet.
Prisen på 2020 udgaven af FTR 1200 kendes nemlig ikke endnu, men her kommer den fede overraskelse.
Den danske forhandler – Jensen Motorcykler – arbejder i øjeblikket på et kompliceret regnestykke, der efter vores oplysninger skulle medføre en voldsom prissænkning i nærheden af tredive tusinde danske kroner, for de 2019 modeller der stadig er på lager.
Det lyder næsten for godt til at være sandt, men sådan lyder ordene vi har direkte fra forhandleren.
Vi testede Indian FTR 1200 sidste år
Som du kan læse i artiklen Minitest: Indian FTR 1200 R på krigsstien, gravede vi sidste sommer stridsøksen op og gik på krigsstien i forbund med den adrætte indianer.
Det kom der nogle usædvanligt underholdende oplevelser ud af, og konklusionen på mini-testen – hvor vi fik slidt både knæklodser og fodhvilere – lød som følger:
“Indians første bud på en gademotorcykel udenfor cruiser segmentet er faldet forbandet godt ud. Indian FTR 1200R med den veloplagte omdrejningsvillige V-twin, velfungerende affjedring og fine bremser, tilføjer et nyt kapitel til Indian Motorcycle's historie. Hvis Indian FTR 1200 R kun er en smagsprøve på fremtiden, så er der vist nogen der skal til at se sig over skulderen.
PAS PÅ!!… Indianerne kommer !!”
Okay da… så får du også lige en FTR 1200 video med på falderebet.
Det er altid sjovt at se kompetente førere på potente motorcykler, og helt specielt når det er på motorcykler, der lige om lidt bliver lettere økonomisk tilgængelige. Vi følger naturligvis op på sagen og holder dig orienteret i samme sekund den præcise 2020-pris på Indian FTR 1200 er tilgængelig.
I mellemtiden kan du fornøje dig med 2020 prislisten for de øvrige Indian modeller.