Ny klassisk udseende Bol d'Or
De som fulgte Honda's virtuelle motorcykeludstilling via inter-nørdet i fredags – som den japanske motorcykelproducent stablede på benene på grund af det aflyste Tokyo Motor Show – blev ikke blot introduceret for rækken af 2020 modeller vi allerede tidligere har stiftet bekendtskab med. Vi fik nemlig også et kig på flere andre ret interessante modeller.
CBR250RR og CBR400R
Næh… vi forstod heller ikke meget af, hvad de smilende kvindelige værter i udsendelsen rablede løs om, men vi har da heldigvis øjne i hovedet, og bemærkede blandt andet den skarpt udseende sportslige CBR250RR og den ret interessante CBR400R.
To spændende nyheder hvor vi endnu ikke kender specifikationerne, men hvor løs snak foreløbig går på en ydelse på alt mellem 30 og knap 40 hestekræfter for den mindste model, og op imod små 50 hestekræfter for den tocylindrede CBR400R.
Det er stadig uvist om og i givet fald hvilke af modellerne der hjemtages til det danske marked, og eventuelle priser på danske nummerplader har vi selvsagt heller ingen ide om.
To spændende modeller fra det store H som dog lige pludselig blegnede i skyggen af modellen, der tonede frem på skærmen godt fem minutter inde i videoen.
Vi har tilladt os allerede at tilføje efternavnet Bol d'Or, og når du ser video samt billeder forstår du nok hvorfor.
Honda CB-F Concept vækker minde hos nostalgikere
Honda CB-F Concept.
Honda har lige som alle andre motorcykelproducenter forstået, at kapitalisere på den verdensomspændende interesse for retroinspirerede modeller.
Men hvor flere andre producenter løbende tilføjer klassisk udseende motorcykler til modelprogrammet, er udvalget hos Honda mere begrænset, og omfatter fortrinsvis modellerne i Neo Sports Café serien.
Derfor spærrede vi også øjnene op, da kameraet panorerede henover modellen Honda CB-F Concept, der med ét førte os ned ad mindernes boulevard til de tidlige 1980'ere.
Jo, jo… væk er de dobbelte bagerste støddæmpere, og Honda CB-F Concept er udstyret med enkeltarms bagsvinger samt pladret til i alskens moderne teknik, men det overordnede visuelle udtryk er bare SÅ meget Honda Bol d'Or 900 fra dengang far var dreng.
Rent praktisk er det da bedøvende ligegyldigt om der er dobbelte båt-horn monteret på den nederste forgaffelbro, men det er sgu da ret cool at også denne detalje er på plads… og baglygtens udseende får enhver nostalgikers hjerte til at smelte.
Baseret på Honda CB1000R
Modellen er teknisk baseret på den velkørende Honda CB1000R som du kan læse mere om i artiklen Test: Honda CBR1000R overgår forventningerne, og den største Neo Sports Café rendte da også med titlen som årets motorcykel i Danmark i 2018.
Det er således et uomtvisteligt faktum, at Honda CB1000R er en ualmindeligt velkørende motorcykel, og her ser vi altså Honda's seneste reaktion på brugernes vedholdende interesse for retroinspireret design.
Jaaarh… vi ser gerne modellen ramme danske forhandleres salgslokaler hurtigst muligt – til en fornuftig pris – og så må der gerne lige klaskes et par Bol dÓr dekaler på sidedækslerne inden maleren hælder klar lak over stumperne.
Hvad mener du. Ser Honda CB-F Concept alt for godt ud… eller ser den bare rigtig godt ud??
Direkte link til Honda's virtuelle Motorcycle Show her.