CFMoto 700 CL-X snuser til europæisk luft - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

CFMoto 700 CL-X snuser til europæisk luft

Kinesiske CFMoto ruller tre nye modeller ud i 2021
30/08-2020 kl. 05:00
Anslået læsetid: 2 Minutter

Navnet CFMoto ringer nok ikke mange klokker for de fleste motorcyklister i Danmark, men det burde måske snart gøre, for producenten har en finger med i mange spændende sammenhænge.

Først og fremmest er kineserne kendt for at levere super fede ATV’er, både til praktiske formål, men bestemt også til spas og løjer på løst og fast underlag – se bare her på 123mc.dk hvor udvalget bugner.

KTM 790 LC8 motoren bliver bygget af CFMoto under ledelse fra Østrig

Men produktionen spænder vidt og bredt, og der fremstilles alt fra små scootere til det asiatiske marked til højtydende KTM motorer, og projekterne strækker sig fra deltagelse i Isle of Man TT i 2016, hvor en flot 4. plads kom i hus, til en kinesisk Duke-dræber i 2017.

CFMoto blev grundlagt i 1989 med det globale marked for øje, og i slutningen af sidste år præsenterede de seneste skud på stammen i form af 700 CL-X, der også fandt vej til udstillingen på Eicma.

Stilen er neo retro, en blanding af klassiske træk og moderne teknologi

Der findes tre udgaver af den 692 kubik store motorcykel; en Heritage med brunt lædersæde og vintage-inspireret lak, en Sport udført i mere café-racer agtig ånd med clip-on styr, og til sidst en Adventure med 19″ forhjul, vindskærm og højt styr.

Alle versioner deler stelkonstruktion og motor, og CFMoto ser ud til at trække på deres erfaringer fra samarbejdet med KTM, for den flotte rækketo’er yder 74 hk.

Adventure udgaven bliver leveret med knoldede dæk og sidetasker

Alle tre versioner bærer åbentlyst præg af, at designteamet bag kommer fra KTM og Husqvarna – lighedstrækkene med Svartpilen og Vitpilen er i hvert tilfælde slående.

Ser vi på den generelle kvalitet af CFMoto’s projekter og produkter, så ligner 700 CL-X en kanon spændende motorcykel.
Vi ved at de kan trylle gode motorer frem på fabrikken, og når vægten på Heritage modellen kun er 183 Kg, så er der umiddelbart lagt op til sjov på landevejene.

Lækre detaljer, her er det bagenden af Heritage

De skrappe kinesiske CL-X modeller er lanceret tidligere end forventet på de østlige hjemmemarkeder, og derfor regner vi med, at den kommer til resten af verden i løbet af foråret, herunder også Europa og Danmark, hvis de hjemlige importører vælger at satse på projektet.
Vi syntes det virker lovende, så anbefalingen herfra er kort og kontant; go for it!

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start