Kuga indtager førstepladsen i Europa
Det er ikke kun danskerne, der er vilde med den populære Ford Kuga Plug-in Hybrid. Også resten af Europa deler begejstringen for bilen, der nu er den mest solgte plug-in hybrid i Europa i første halvdel af 2021.
– Hos Ford arbejder vi for en elektrisk fremtid, og at Kuga Plug-in Hybrid er den bedst sælgende plug-in hybrid i Europa, viser at vores kunder ønsker at være en del af den spændende rejse vi er på, siger Roelant de Waard, general manager, Passenger Vehicles, Ford of Europa.
Efterspørgslen efter Ford Kuga Plug-in Hybrid har været særlig stor i juni måned, hvor salget udgjorde mere end 6.300 biler i Europa. Samtidig nåede det samlede salg af Ford Kuga Plug-in Hybrid næsten 16.000 styk i andet kvartal. Det er en tredjedel mere end den nærmeste konkurrerende model solgt i samme periode.
I hele Europa er tendensen klar – efterspørgslen efter plug-in hybrider er stigende. I andet kvartal udgjorde salget af plug-in hybrider 8,4 procent af alle nye biler, der blev solgt i Europa. Det er en stigning på mere end 255 procent sammenlignet med samme periode sidste år.
I Danmark har kunderne længe været begejstrede for den eftertragtede Ford Kuga Plug-in Hybrid. I løbet af det seneste år er bilen flere gange blevet kåret som månedens mest solgte personbil, og den er desuden også den mest solgte personbil i første halvår af 2021.
Helt nye tal fra juli viser, at efterspørgslen efter den populære plug-in hybrid fortsætter – her er Ford Kuga Plug-in Hybrid den mest solgte plug-in hybrid på det danske marked.
– Vi har ramt markedet på det helt rette tidspunkt med Kuga Plug-in Hybrid. Der er allerede sket meget med markedet for hybrid- og elbiler, siden lanceringen af Kuga Plug-in Hybrid i foråret sidste år. At den er så populær sætter en tyk streg under, at den med sin kombination af gode køreegenskaber, masser af udstyr, lækkert design og ikke mindst en skarp pris, er præcis dét, danskerne vil ha’, når de skal vælge en plug-in hybrid, har Jens Olsen, ansvarlig for personbiler i Ford Danmark, udtalt.
Men der har ikke kun været god vind i sejlene for Kuga-ejere; et problem med batteripakken har gjort, at ejere af de første sendinger blev instrueret i ikke at lade på batteriet.
En fejl som Ford flere gange har beklaget, og lovet at få styr på, men samtidig en udfordring som skulle vise sig at blive ret langtrukken grundet Corona og et vildfaren skib i Afrika.
Ind til da kunne ejerne drage nytte af et tilsendt tankkort, som kompensation for øgede driftsomkostninger.
Også de som havde Kuga’en i kiggerten, men ikke nåede at køre kreditkortet gennem maskinen inden Corona, måtte lade sig vente.
Selv samme pandemi og skib som satte en bremse i ved batteri-problemet gjorde også, at Ford ikke kunne skaffe enkelte elektriske komponenter, og derfor ikke kunne spytte ret mange modeller af samlebåndet.
Men det har ikke gjort den yderst velkørende Plug-in hybrid mindre populær.