2 eller 4 hjul hurtigst?
2 eller 4 hjul hurtigst?
Nogle hurtige franskmænd har sat to af de vildeste i stævne. Porsche GT3 som er blandt de absolut hurtigste firehjulere på racerbanerne, og BMW S1000RR som er en milepæl blandt vilde tohjulere.
BMW S1000RR render med sejren, men det er helt tydeligt at Porschen er klart hurtigere i nedbremsningerne og i sving-indgangene.
Vi har selv prøvet noget tilsvarende. I 2004 deltog i et forsøg på FDM Jyllandsringen, hvor skulle vi køre en 100% standard Kawasaki ZX6R, mod den daværende DTC kører Jørgen Weinreich. Jørgen var monteret i en Peugeot 206 Rally Car.
Dengang var resultatet det samme. Fra start kom motorcyklen i front, men i hvert sving havde undertegnede nær fået en 206 RC i nakken, da den bremser langt senere og går mere brutalt ind i sving.
Vi prøvede også en bremse-duel. Fra 80 km/t brugte bilen 7 meter mindre end motorcyklen, før alt var bragt til standsning. Det forklarer hvorfor bilen kommer så meget hurtigtere ind mod sving.
Se den flotte video med Porsche GT3 mod BMW S1000RR her:
0 personer snakker om “2 eller 4 hjul hurtigst?”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Læs her:
http://www.cb500club.net/t2880-british-circuit-lap-times
En fesen køreskolemotorcykel kører fra en Lamborghini Diablo på Rockingham National Circuit…
Check selv de eksakte data på http://fastestlaps.com/
Og kan vi så få lukket diskussionen om hvor åh-så-hurtige bilerne er?