Dyr tysker
Det er egentlig ganske logisk. Audi laver lækre men dyre biler, og de ved ganske bestemt hvad de vil have for at putte udstyr i de i forvejen dyre biler. Så når de så introducerer en ny flagskibsmodel på markedet, der ganske sikkert vil være proppet med udstyr – må det være en pebret affære.
Ovenstående regnestykke har da også resulteret i at den billigste A8 variant ved lanceringen, en 4.2 TDi, koster 1.716.000 kr. Og har man forelsket sig i dens storebror med 4.2 liters FSi motor må man slippe 1.782.000 kr.
Modelprogrammet vil senere blive udviddet med to mindre motorer, begge på 3 liter. En 3.0 TDi og en 3.0 TFSi, begge varianter må formodes billigere end introduktionsmodellerne i såvel indkøb som drift.
Og til spørgsmålet om hvorvidt en bil overhovedet kan være 1.8 million kroner værd kan der svares:
Ja – hvis den får dig til at føle dig som en konge i eget hof.
For hvor mange slotte, herregårde eller kongeriger kan man få for 1.8 million?