MiTo – To
Egentlig skulle den vist have heddet Milano, og noget skulle barnet jo hedde, men det blev Giulietta.
Navneskiftet skete i 11 time inden afsløringen af den nye Golf-klasse Alfa, og har at gøre med, at Alfa Romeo vil nedtone deres tilstedeværelse i Milano.
Udseendet er sporty anlagt, og leder tankerne hen på de allerede eksisterende MiTo og 8C Competizione modeller.
Motormæssigt bliver den nye Giulietta heller ikke sløv, og indtil videre er følgende motorer varslet:
1.4 Turbobenzin – 120hk
1.4 Turbobenzin – 150hk
1.4 Turbobenzin – 170hk
1.6 Turbodiesel – 105hk
2.0 Turbodiesel – 170hk
Og derudover skulle der komme en performance model senere i 2010.
Sporty at se til og godt med kræfter… Mon ikke den også bliver sporty at køre. Om den så også bliver komfortabel nok til hverdagsbrug, og til at hamle op med konkurenterne på dette felt, må tiden vise.