Trendy crossover prissat
Biler i crossover-segmentet er undtaget gældende jantelov og må gerne have et design som stikker lidt af og trækker opmærksomhed. Kække farvekombinationer og designløsninger. Fords nyeste af slagsen, Puma, byder på et af de mere dynamiske designs i klassen – med en udstråling af fart og aerodynamik. Ikke ulig Mazdas CX'ere. Og nu er der kommet danske priser for de forskellige udstyrsmodeller.
Flere af dens motorer kommer med 48 volt hybridteknologi. Mildhybridsystemet fås til begge versioner af EcoBoost-benzinmotoren, der kommer med enten 125 eller 155 hk. Puma fås også med adaptiv fartpilot med Stop & Go-funktion, Lane Centering og skiltegenkendelse.
Den nye Ford Puma kommer i to varianter, som adskiller sig på design og stil. Varianterne inkluderer Puma Titanium og Puma ST-Line, der begge kan opgraderes med tilkøb af X-pakke.
Puma Titanium Hybrid (EcoBoost mHEV) fås fra 225.270 kr. for varianten med 125 hk, som Ford forventer bliver bestselleren. Udvalgt standardudstyr i Puma Titanium omfatter: 17″ alufælge, fartpilot, tågeforlygter, LED-kørelys, LED-baglygter, foldbare sidespejle, parkeringssensor bagtil, Pre-Collision Assist, Lane-Keeping Aid, elruder, klimaanlæg, regnsensor og varme i forsæder, forrude og rat.
Dertil kan tilkøbes X-pakke med 18″ alufælge i farven Pearl Grey og kromelementer omkring grillen, sideskørterne og tågeforlygterne. Diffuseren under bagerste kofanger og beskyttelsespladen er udført i metalgrå, og vinduesrammerne prydes af sort højglanslak. Interiøret i Puma Titanium kommer med læderrat, trælignende indlæg på instrumentpanelet og fremtrædende stofindlæg i dørene.
Puma ST-Line Hybrid (EcoBoost mHEV) fås fra 238.860 kr. for modellen med 125 hk. Udvalgt standardudstyr i Puma ST-Line (ud over Titanium) omfatter: Sportsundervogn, nøglefri start, fladbundet læderrat med røde syninger, alupedaler, sportsforsæder og dørtrinsbeskyttere.
Dertil kan tilkøbes X-pakke, der inkluderer 18″ alufælge eller som ekstraudstyr med 19″ alufælge i matsort, der følger sammen med sportsaffjedring med unikt tilpassede fjedre og støddæmpere.
Den Ford Performance-inspirerede Puma ST-Line kan bl.a. kendes på en grill med matsorte elementer og en større, funktionel tagspoiler (ekstraudstyr). ST-Line-interiøret kommer med læderrat med flad bund og særlige røde syninger, som går igen på dellædersæderne, der fås som ekstraudstyr (X-pakke). Puma ST-Lines rundes af med aluindlæg i pedalerne, en gearknop i aluminium og en sort taghimmel.
Yderligere kan begge udstyrsvarianter af Puma Hybrid fås med 155 hk.