Volkswagen afslører den nye Passat - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Volkswagen afslører den nye Passat

Volkswagen har netop afsløret den nye Passat på messen i Paris
02/10-2010 kl. 22:15
Anslået læsetid: 4 Minutter

Det er den 7. Generation af Volkswagens bestseller, der indtil nu er solgt i over 15 millioner eksemplarer. Volkswagen har valgt at løfte sløret for både sedan- og variantudgaven og Volkswagen Danmark forventer at kunne introducere den nye Passat i begge versioner allerede til januar.

Allerede ved første blik på den nye Passat står det klart, at Volkswagens designteam har ønsket at tilføre „overklasse til middelklassen”. Den nye Passat har fået en front der i høj grad minder om Volkswagens flagskib Phaetons. Gennerelt er Passat blevet mere markant i sin linieføring, særligt langs shilouetten og et markant træk er den stramme horisontale linier i den sortlakerede grill med de fire kromlister. Også forlygterne er helt nydesignede og særligt er bagenden og baglygterne helt nye. Alt i alt udstråler den nye Passat dynamik og er sprunget et trin op designmæssigt i forhold til forgængeren.

Volkswagen introducerer til det danske marked et motorprogram bestående af syv motorer. Tre turbodiesler og fire benziner. Indstigningsmotoren bliver den velkendte 1,4 TSI med 122 hk. Herefter følger den populære 1,8 TSI med 160 hk. Som nyhed introducerer Volkswagen en ny 2.0 TSI med 211 hk og runder benzinrækken af med den store V6 3,6 med 300 hk, der også tilbydes til Passat CC.

På dieselsiden vil vi i Danmark kunne vælge mellem den økonomiske 1,6 TDI med 105 hk og BlueMotion. Dertil kommer to 2,0 med hhv. 140 og 170 hk. Hele dieselprogrammet er naturligvis common rail-motorer med dieselpartikelfilter og de vil alle være udstyrede med start-stop system.

Volkswagen har lagt sig i selen for at optimere brændstofforbruget og med den mindste af dieselmotorerne, 1,6 TDI 105 hk, præsterer den nye Passat at køre hele 24,4 km/ l – alt efter kørestil. Dette svarer til 109 g CO2/ km. Blandt benzinmotorerne er det den lille, effektive 1,4 TSI-motor der i BlueMotion Technology-versionen, sætter standarden: 17,2 km/l svarende til 138 g CO2/km.

Den nye Passat vil blive tilbudt i de velkendte Trend-, Comfort- og Highline udstyrsvarianter. Hertil kommer dog en særlig indstigningsmodel „Startline”, der er skræddersyet det danske marked. Der er tale om en 1,4 TSI-motor med 122 hk og som ganske særligt standardudstyr har Volkswagen valgt at tilbyde den helt nye „Trætheds-registrering” i alle modeller inklusive Startline. Bilen opdager automatisk, hvis føreren ikke er aktiv og advarer denne akustisk og også optisk via signal i displayet.

På det danske marked vil Passat i Trendline-versionerne, som noget nyt bl.a. have både multifunktionsanlæg, climatic,tågeforlygter, trætheds-registrering,varme i forsæderne og opvarmelige sprinklerdyser som standardudstyr.

Det er et generelt træk ved den nye Passat, at den bliver tilbudt med en række nye komfort- og sikkerhedssystemer, der hidtil ikke har været tilgængelige i dette segment. Bl.a. Keyless entry „KESSY”, der som ny feature nu automatisk åbner bagagerumsklappen hvis man bevæger foden under bagenden på bilen (og er i besiddelse af nøglen naturligvis). Derved bliver det muligt at åbne bilen med hænderne fulde. Det er også muligt at få den nye Passat med automatisk distanceregulering, ACC, der som noget nyt har City-nødbremsning. Dvs. At bilen automatisk laver en nødbremsning hvis man kommer for tæt på andre objekter, bilen skal dog køre under 30 km/t, før systemet er aktivt. Hermed bør systemet kunne forhindre eventuelle pårkørseler, særligt i byområder.

Desuden fås den nye Passat også med den seneste Dæk-tryks kontrolsystem, der som noget nyt giver signal til føreren om hvilket af de 4 dæk, der er forkert tryk på (fås også til et evt reservehjul). Ændrer dæktrykket sig hurtigt, vil et akustisk signal gøre bilens fører opmærksom på dette.

Ligesom den nye Touran, fås Passat også med seneste udgave af Volkswagens intelligente Parkeringssystem, hvor bilen stort set parkerer af sig selv. Med dette kan Passat både lave T og parallelparkeringer og behøver blot 80 cm du over egenlængden til at fuldføre manøvren.

Det er Volkswagens ønske, at gøre de mange inovattive systemer, som bilerne i dag har, synlige og ikke mindst anvendelig for vore kunder.

Volkswagen forventer at kunne introducere den nye Passat til januar 2011

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start