Alle bilejere får frihed og gennemsigtighed
Forbrugerklagenævnet i Sverige har netop afgjort, at en bilejer ikke behøver være ’gift’ med servicebogen fra det bilmærke, som han eller hun kører rundt i. Afgørelsen er principiel og vil danne skole i Danmark.
Dyt i hornet
”Det er en kæmpe sejr for bilejerne – det kræver et dyt i hornet. Bilejerne får frihed og gennemsigtighed med hensyn til informationer om den service, de får lavet på bilen. Det vil også fremme konkurrencen mellem værkstederne og derfor blive en økonomisk gevinst for forbrugerne,” siger Martin Jensen, som er direktør i Digitalservicebog Aps.
Digitalservicebog Aps står bag Digital-servicebook.com, som er uafhængig af bestemte bilmærker. Filosofien bag er netop at give forbrugerne reel mulighed for frit værkstedsvalg mellem frie værksteder og mærkeværksteder og samtidig sikre forbrugerne, at der er fuld garantidækning på bilen.
Akkurat som en digital patientjournal sikrer patienten og læger adgange til opdaterede sundhedsoplysninger på den enkelte, så sørger Digital-servicebook.com for, at bilejeren og ethvert værksted har alle informationer om service på bilen lige ved hånden. Ikke kun i garantisager, men også ved et eventuelt salg af bilen. Det er slut med papirbøger, der bliver væk og online løsninger, der er besværlige at bruge. Digital-servicebook.com samler alle informationer i ét system.
Anbefaler dansk servicebog
Mange ønsker at gøre sig fri af det enkelte bilmærke, når der skal laves service på bilen. Den ret har EU sikret, og nu er der så også frit valg med hensyn til servicebogen. Derfor anbefaler den svenske brancheforening for både frie værksteder og mærkeværksteder, Sveriges Fordonsvärkstäders Förening, at bruge danske Digital-servicebook.com, som er markedets mest anvendte online servicebog i Skandinavien.
Dansk servicebog rulles ud i hele EU
”Vi er selvfølgelig stolte over at blive fremhævet som det gode valg, og med verdens eneste online servicebog til samtlige bilmærker står vi stærkt, når vi lancerer den digitale servicebog i resten af EU her i 2018. Vi glæder os imidlertid endnu mere på forbrugernes vegne. De bliver med afgørelsen fri af monopollignende tilstande på bilens service og får reelt frit valg og gennemsigtighed, når bilen skal til eftersyn. Det er derfor en vigtig afgørelse,” siger Martin Jensen.