Less is more – den nye Porsche 911 Carrera T
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Den nye Porsche 911 Carrera T

Less is more – den nye Porsche 911 Carrera T
23/10-2017 kl. 15:09
Anslået læsetid: 3 Minutter

Med 911 Carrera T genopliver Porsche det puristiske koncept med 911 T fra 1968: lavere vægt, manuel gearkasse med kortere udveksling og baghjulstræk med mekanisk tværspærring på bagakslen for bedre præstationer og intensiv køreglæde. Den nye model med selvstændigt look er baseret på 911 Carrera og har en ydelse på 370 hk. 911 Carrera T – ”T” står hos Porsche for Touring – er desuden udstyret med flere udstyrsdetaljer, som ikke fås til 911 Carrera. Hertil hører eksempelvis den standardmonterede PASM-sportsundervogn med 20 mm sænkning, den vægtoptimerede Sport Chrono-pakke, den forkortede gearstang med rødt skiftediagram og sædernes midterstykke i Sport-Tex-stof. Bagakselstyringen, der ikke fås til 911 Carrera, er også forbeholdt 911 Carrera T som ekstraudstyr.

Udstyret til 911 Carrera T er hele vejen igennem trimmet til sportslighed og letvægt: Bagruden og de bageste sideruder er fremstillet af letvægtsglas, og dørpladerne er forsynet med åbningsstropper. Isoleringen er reduceret maksimalt. Bagsædet (ekstraudstyr) er fjernet, og det samme gælder som tilvalg for Porsche Communication Management (PCM). Resultatet er, at den tosæders bil med en egenvægt på 1.425 kg er 20 kg lettere end en tilsvarende udstyret 911 Carrera.

911 Carrera T kan leveres fra foråret 2018, og den kan bestilles allerede nu hos Danmarks to Porsche Centre: Porsche Center Aarhus og Porsche Center København. Prisen i Danmark vil ligge fra kr. 2.030.970 inklusive moms og afgifter.

Et sportsligt design og et selvstændigt look

Designet af 911 Carrera T understreger den baghjulstrukne coupés emotionalitet og sportslighed. Karrosseridele og fælge adskiller sig klart. På fronten har 911 Carrera T en aerodynamisk tilpasset frontspoilerkant. Sport Design-sidespejlene er lakeret i farven Agate Grey Metallic. Fra siden kan den nye model kendes på 20” Carrera S-fælge i titangrå. Desuden præges siden af ”911 Carrera T”-modelbetegnelser. Bagenden er karakteriseret af lamellerne i bagklappens gitter, Porsche navnet, modelbetegnelsen ”911 Carrera T” i Agate Grey og det standardmonterede sportsudstødningssystem med sortlakerede afgangsrør i midten. Af udvendige lakfarver kan man vælge mellem Sort, Lava Orange, India Red, Racing Yellow, Hvid og Miami Blue samt metallicfarverne Carrara White, Deep Black og GT Silver.

Et puristisk kabinekoncept og en ny interiørpakke

Kabinen har også en markant sportslig og puristisk fremtoning.Føreren sidder i et sort sportssæde (4-vejs, elektrisk) med midterstykke i Sport-Tex-stof. Hovedstøtterne har fået broderet et sort 911-logo. Som ekstraudstyr fås for første gang nu også skålformede sæder til den nye Carrera T-model. Styrekommandoerne gives videre fra GT-sportsrattet med ratkrans i læder. Den standardmonterede Mode-knap på rattet styrer køreprogrammerne. Den forkortede gearstang med rødt skiftediagram er eksklusivt forbeholdt 911 Carrera T. Pyntebeklædningerne på instrumentpanelet og i dørene er holdt i sort, og det samme gælder døråbningsstropperne. En nyhed er interiørpakken T. Den giver med kontrastfarverne Racing Yellow, India Red eller GT Silver et endnu mere sportsligt look. Med dem kan man eksempelvis sætte et optisk præg på sikkerhedsselerne, ”911”-logoet på hovedstøtterne, åbningsstropperne eller midterstykket på Sport-Tex-sæderne.

Forbedret præstationsvægt, bedre præstationer

Den 6-cylindrede boxermotor med en slagvolumen på 3 liter og biturboladning leverer en ydelse på 370 hk og et maksimalt drejningsmoment på 450 Nm, som er til rådighed mellem 1.750 og 5.000 omdr./min. Præstationsvægten er forbedret til 3,85 kg/hk, hvilket giver bedre præstationer og endnu mere adræt køredynamik. Takket være den manuelle gearkasse med kortere udveksling og mekanisk tværspærring sprinter 911 Carrera T fra 0 til 100 km/t på 4,5 sek. Dermed er den 0,1 sek. hurtigere end 911 Carrera Coupé. 200 km/t-grænsen når modellen efter 15,1 sek. Som ekstraudstyr kan Carrera T bestilles med Porsche dobbeltkoblingsgearkassen (PDK). Med den når den 100 km/t på 4,2 sek. og 200 km/t efter 14,5 sek. Tophastigheden for begge gearkassevarianter ligger på over 290 km/t.

Del med en ven

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start