Effektiviteten af SCR-teknologi bekræftet
Disse resultater bekræfter effektiviteten af det unikke BlueHDi efterbehandlingssystem, hvor partikelfilter-teknologien er kombineret med en SCR katalysator (Selective catalytic reduction), hvilket sammen med brugen af Ad Blue reducerer udledningen af NOx med 90 % og bringer det på niveau med benzinbilers NOx-udledning. Samtidig bevarer dieselmotorerne deres fordel af 15 % lavere brændstofforbrug og 20 % større brændstofeffektivitet. BlueHDi er anerkendt i branchen og af eksterne observatører som værende det mest effektive system til behandling af NOx-emissioner.
Da man hos PSA Peugeot Citroën tidligt var overbevist om SCR-teknologiens potentiale, har man udviklet og investeret i teknologien, så den var klar til anvendelse allerede i slutningen af 2013, to år før Euro 6 blev et lovkrav. Systemet blev efterfølgende gradvist standard på alle Euro 6 dieselmodeller. Udviklingen af SCR-teknologien repræsenterer en investering på flere hundrede millioner euro, og PSA Peugeot Citroën har indgivet mere end 100 patenter på BlueHDi-teknologien, som stadig undergår teknologisk udvikling med henblik på at optimere både performance og omkostninger, inden de nye Euro 6.2 normer træder i kraft i 2017.
PSA Peugeot Citroën afventer således med sindsro den næste bølge af testresultater, da man har fuld tillid til SCR-teknologien.
PSA Peugeot Citroën er i øjeblikket i gang med at udvikle anden generation af el-biler og en ny generation af plug-in benzinhybrider, som forventes lanceret i 2019.