Fremgang for Subaru tredje år i træk
”Subaru har tidligere mest været et nichemærke for kendere, der påskønner køreteknik og firehjulstræk,” forklarer dansk salgsdirektør i Subaru Nordic, Niels Thaning. ”Men nu har flere og flere danskere fået øjnene op for, at Subaru i dag også står for design, komfort og prisvindende sikkerhedsteknologi.”
Derfor oplever bilmærket for tredje år i træk en markant salgsfremgang – i 2015 på hele 26,5 procent. I antal er Subaru ikke en volumensælger, men det er ved at ændre sig.
”Der er flere Subaru på de danske veje end nogensinde, og i 2015 var det forskellige ting, der fik salget til at stige: Vi har fået flere nye modeller, de er alle ekstremt veludstyrede, og så fik vi gavn af den afgiftsnedsættelse, som Folketinget har vedtaget. Og så har danskerne forstået, at firehjulstræk er en køreteknisk fordel året rundt,” siger Niels Thaning om baggrunden for, at Subaru har fået tag i flere bilister herhjemme.
Salgsrekord i USA, Canada og Australien
Fuji Heavy Industries Ltd (FHI), som producerer Subaru, har meddelt, at 2015 også bød på det bedste salg nogensinde på de vigtigste markeder som USA (stigning på 13,4 procent), Canada (stigning 10,9 procent og Australien (stigning på 7,6 procent).
Subaru har i den senere tid lanceret en ny Subaru Outback og den helt nye model: Subaru Levorg. Begge modeller er kommet godt fra start, og de udmærker sig ligesom de øvrige modeller fra producenten ved at have symmetrisk firehjulstræk, boxermotor og avanceret sikkerhedsteknologi, der hjælper med at undgå uheld.