KIA afslører 4 nye turbo motorer på Geneve Motor Show
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

KIA i Turbo-mode i Geneve

KIA afslører 4 nye turbo motorer på Geneve Motor Show
KIA
05/03-2013 kl. 14:00
Anslået læsetid: 6 Minutter

Geneve, den 4. marts 2013 – Den helt nye højtydende KIA pro_cee'd GT og cee'd GT har global debut på den 83. Salon International de l'Automobile i Genève tirsdag den 5. marts. Denne nye duo entrerer KIA i en af de mest højprofilerede markedssegmenter i Europa, og de er brandets mest performance-fokuserede produktionsbiler nogensinde. De to nye modeller er udstyret med en ny version af KIAs 1,6-liters GDI motor udstyret med en twin-scroll turbolader og styrkede interne komponenter. Effekt og drejningsmoment er steget voldsomt (sammenlignet med den hidtidige 1,6 GDI motor), med maksimal effekt op til 51 % til 204 HK, og spænd op 61 % til 265 Nm. Kia pro_cee'd GT og cee'd GT hver leverer brændstofforbrug på 13,5 km./l. og udsender 171 g. CO2/km. Monteret med en seks-trins manuel gearkasse som standard, kan den forhjulstrukne model accelerere fra 0 til 100 km på 7,7 sekunder og nå en topfart på 230 km i timen.

“Verdenspremieren på den nye KIA pro_cee'd GT og cee'd GT fremhæver mangfoldigheden i vores aktuelle line-up og understøtter den naturlige udvidelse af brandet – et vigtigt skridt fremad for Kia,” siger Michael Cole, Chief Operating Officer, Kia Motors Europe. “Den nye Kia pro_cee'd GT vil appellere til bilister, der er på udkig efter stil, ydelse og dynamik i deres næste bil – og cee'd GT tilføjer et ekstra praktisk niveau for købere, der foretrækker fem døre.” Kia pro_cee'd GT og cee'd GT er designet i Europa under ledelse af president og Chief Design Officer, Peter Schreyer. Den har fået nye front gitre og lampe klynger, dybere kofangere, juvel-lignende fire-punkts LED-kørelys, nye tågelygter, dual-udstødningsrør, større 18-tommer alufælge, iøjnefaldende røde bremsekalibre og en række specielle lakeringer. Indvendigt er GT-modeller udstyret med Recaro-sportssæder, alu pedaler, skræddersyede overflade materialer og et syv tommers racerbil-inspireret TFT kombi-instrument, der skal skabe en engagerende, performance-orienteret stemning for fører og passagerer. Væsentlige udviklinger til suspensionsordningen sikrer, at den højtydende motor modsvares af usædvanlige dynamiske egenskaber, og samtidig bevarer en fremragende køreoplevelse, der sikrer, at begge GT-modeller er velegnede til hverdagskørsel.

Produktionen af KIA pro_cee'd GT og cee'd GT, er planlagt til at starte på KIAs Zilina fabrik i Slovakiet i midten af maj 2013.

Vi forventer at kunne introducere de nyeste medlemmer af cee’d familien i juni måned i både 3-dørs og 5-dørs – både som personbil og van.

Konkurrence dygtige priser og specifikationer vil blive bekræftet tættere på salgsdatoen.

Foruden den nye turbo motor til cee’d familien, kan KIA præsentere yderligere 3 nye turboladede GDI motorer, der fuldender en kvartet af nye KIA motorer. Motorerne, der stadig er under udvikling i Korea til brug i fremtidige modeller, omfavner den voksende tendens i bilindustrien i retning af mindre kapacitet, højere effektivitet, mindre brændstof, og færre emissioner – mens der stadig leveres en god ydelse. Afhængigt af motoren, vil de innovative funktioner der deles af kvartetten omfatte bl.a.: DCVVT (dual continuously variable valve timing – for både indsugnings-og udstødningssystem), high pressure direct injection (op til 200 bar gennem en seks-hullers injektor), exhaust-manifold integrated low-inertia single-scroll eller twin-scroll turbochargers, en air-guided inter cooler (med innovativ rørføring som fordobler luftstrøm og forbedrer køling), en adskilt udstødning, som reducerer modtryk, forbedret olie injektion for at mindske stempel temperatur for bedre holdbarhed, og forstærket indtag til mere effektiv forbrænding. KIAs nye motor-kvartet består af en trecylindrede Kappa 1,0 T-GDI-enhed, der yder enten 100 HK eller 120 HK – det samme som den nuværende firecylindrede enhed, og med en forbedret brændstofeffektivitet på 10 til 15 procent. Den nye Kappa 1,2 T-GDI er en firecylindret 1.248 cc enhed, der lover en tilsvarende ydelse som de nuværende 1,6-liters motorer. Fortsætter vi op i det nye T-GDI line-up, har vi den nye Gamma 1,6 T-GDI med fire cylindre. Det er en 1.591 cc enhed, der genererer 204 HK og 265 Nm i drejningsmoment. Og med udsigten til sensationelle resultater, har vi den nye Theta-ll, 2,0 T-GDI firecylindrede motor med en kapacitet på 1.998 cc og producerer op til 245 HK.

Hver centimeter af det nye KIA provo koncept, som bliver afsløret på den 83. Salon International De l'Auto i Geneve, ligner et legalt bud på en rigtig racer. Ultramoderne teknologi blandet med et selvsikkert og adræt udseende, udgør en spændende ny B-segment bil til bilentusiaster. Den slanke, lave, men alligevel muskuløse coupé-lignende hatchback blander en benzindrevet turboladet motor med en smart regenerativ-elmotorer, som udgør en smart-hybrid løsning til konceptet. Det nye provo koncept, der har fokus på, at det skal være sjovt at køre bil, er Kia Motors svar på fremtidige ekspansionsplaner i B-segmentet. Dette er en bil, der helt enkelt er designet til sjov. Hver kurve, krølle og linje har ét formål – at glæde og fornøje sin ejer og bringe et smil på førerens ansigt. Bilen er beregnet til at være fræk og munter i sin kompakthed, og antyde den fornøjelse der venter på den åbne landevej.

Bilen er skabt til at levere en ny fortolkning af DNAen fra en sportslig coupér fra fortiden med alle fordelene ved up-to-the-minut teknologi og materialer. provo blander et rent, enkelt, men muskuløst eksteriør med et fantastisk interiør blandet af high-tech og luksuriøse materialer, der vil pulserer af racing uanset om det er i byens travle gader eller på et race-track. Det er klart at den kompakte provo fra KIA, der er 3,88-meter lang, 1,77-meter bred og 1,35-meter høj, introducerer sig selv med en stejl front, og skjult bag et enkelt stykke glas, er den seneste take på KIAs 'tiger næse' som går over i Schreyer-inspirerede forlygter, der består af mere end 850 små lysdioder. De programmerbare lysdioder kan bruges til at give kørelys, fuld lyskegle eller endda race-stil konfigurationer – samt mere humoristiske og dekorative, der kan tilføjes til det sjove aspekt af provo! For at styrke den næsten maskuline holdning på provo har man med farverne trukket skarpe punkter op, der giver genlyd i hele designet. Intense blod-orange accenter er kontrast til den grå-grønne 'Storm Metal' farve som bilen står i, og drager herved øjet til særlige aspekter af struktur og udstyr, mens kulfiber overflader i samspil med traditionelle materialer og højglans eller anodiseret aluminium styrker forbindelsen til de biler, der inspirerede provo. provo er udstyret med en firecylindret turboladet 1,6-liters GDI motor, som er tunet til at levere 204 HK. Men denne potente forbrændingsmotor nyder også godt af en regenerativ 4WD el-dreven motor, der driver baghjulene enten automatisk, når det kræves i sving og i kraftig acceleration – og giver et power boost på 45 HK – eller ved aktivering af et krybe- modus ved lave hastigheder for at undgå emissioner i eksempelvis bytrafik.

Mens der ikke er nogen specifik produktionstidsplan for provo på kalenderen, kan lanceringen af den nye pro_cee’d GT og cee’d GT denne sommer gøre det klart, at KIA fortsat forpligter sig til at levere ønskværdige, dynamiske og fantastisk attraktive køretøjer, der vil levere økonomisk overkommelige biler til almindelige dagligdags bilister. provo kunne være netop sådan en bil.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start