KIA Picanto bi-fuel LPG og KIA Optima - B-segmentet
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

KIA satser på B-segmentet i Frankfurt

Ligeledes udstilles den nye KIA Picanto bi-fuel LPG og den opgraderede KIA Optima
KIA
19/08-2013 kl. 11:45
Anslået læsetid: 3 Minutter

En helt ny version af KIA Soul får europæisk premiere på udgave nr. 65 af den internationale biludstilling (IAA) i Frankfurt den 10. september 2013. Den får selskab af den dramatiske, nye urbane konceptbil i B-segmentet, som får verdenspremiere ved samme lejlighed, samt den nye KIA Picanto bi-fuel LPG og den opgraderede KIA Optima.

Den helt nye KIA Soul forbliver tro mod det originale, ikoniske design med moderne designdetaljer, der matches af forbedret dynamik og en række økonomiske motorer. Det elegante nye eksteriør er inspireret af konceptbilen KIA Track'ster fra 2012 og introducerer en helt frisk og mere moden udstråling, uden at bilens individuelle kant er gået tabt.

“Soul har tiltrukket en loyal kundegruppe blandt køberne af KIA modellerne, så det var vigtigt, at den helt nye model forblev tro mod det originale ikoniske design”, udtaler Benny Oeyen, som er Vice President Marketing and Product Planning hos KIA Motors Europe.

Den helt nye KIA Soul modelår 2014 kommer på markedet først på foråret, hvor også hele modelrækken, udvalget af benzin- og dieselmotorer, præstationer, økonomi, udstyr og priser bliver offentliggjort.

KIA præsenterer også koncernens dramatiske, nye europæiske konceptbil, som giver en idé om en mulig fremtidig bil i B-segmentet, der kan indtage det urbane miljø med stil og vedholdenhed.

Mærkets nyeste konceptbil er en udløber af KIAs faste målsætning om at skabe nye muligheder med kompakte biler til urbane bilister, og den er designet og skabt i Europa med særlig fokus på europæernes smag og forventninger.

Den nye Picanto bi-fuel LPG, der er udviklet som svar på den stigende kundeefterspørgsel efter små biler med lave driftsomkostninger, præsenteres også i forbindelse med IAA. Den nye model drives af en specialversion af KIAs 3-cylindrede 1,0-liters Kappa-motor med 67 hk og et drejningsmoment på 90 Nm. Den nye Picanto LPG har endnu lavere driftsomkostninger end de konventionelle Picanto-modeller, der udelukkende kører på benzin.

Den nye version vil have et brændstofforbrug i LPG-drift på 17,2 km/l og CO2- emissioner på 100 g/km, og modeller med automatisk start-stop-system (ISG) kører 17,9 km/l og udleder 97 g CO2/km.

Den nye Picanto LPG har to brændstoftanke – den almindelige benzintank, der rummer 35 l og er placeret som normalt foran bagakslen, samt en LPG-tank, der rummer 27 l under tryk og er placeret under bagagerumsbunden, hvor reservehjulet tidligere var placeret. Føreren kan skifte fra benzin- til LPG-drift (og omvendt) blot ved at trykke på en knap på instrumentpanelet.

Til at starte med vil bi-fuel-modellen kunne fås i Tyskland, Italien, Polen, Tjekkiet, Grækenland, Portugal og Holland, og her forventes den at udgøre op til 7 % af det samlede Picanto-salg. Når den kommer til salg senere i år, bliver den venstrestyrede Picanto LPG den første – og eneste – LPG-drevne bil på markedet med 7 års/150.000 km garanti.

Som respons på kundernes feedback og udviklingen på det stadigt mere konkurrenceprægede marked i Europa, vil vi i forbindelse med biludstillingen i Frankfurt også præsentere en opgraderet KIA Optima med et optimeret design, nyt infotainment-system og sikkerhedsudstyr, øget raffinement, forbedret kvalitet og en finish, der i endnu højere grad udstråler premiumkvalitet.

Foruden en visuel opfriskning af modellen i D-segmentet har KIA også fokuseret på at give Optima mere raffinement, hvilket har været et af de vigtigste forbedringspunkter for ingeniørerne. De tiltag, der er anvendt for at reducere vejstøjen i den nye model, omfatter montering af en dynamisk dæmper på baghjulsophængets tværstiver, hvilket forbedrer lydisoleringen, og montering af kraftigere alufælge. Tilsammen har disse tiltag reduceret vejstøjen med 3,3 dB.

Desuden er der foretaget en række ændringer med henblik på at forbedre motorernes effektivitet – blandt andet en overløbende generatorafbryder og et innovativt batteristyresystem. Resultatet er, at CO2-emissionerne starter fra 133 g/km for modellen med 1,7-liters dieselmotor og går helt ned til 128 g/km med KIAs brændstofbesparende start-stop-system (ekstraudstyr). KIA Optima er i mange europæiske lande omfattet af afgiftsmæssige fordele grundet brændstoføkonomien.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start