Mitsubishi prisgaranti
Myten om, at de autoriserede værksteder er for dyre, lever stadig i bedste velgående. Derfor giver Mitsubishi nu prisgaranti på deres serviceeftersyn.
Spørger man forbrugerne, vil de fleste helst på et autoriseret værksted, når de skal have serviceret deres bil. Det er nemmest og dermed den mest behagelige måde at sikre, at bilen bliver serviceret korrekt, får de seneste opdateringer samt ikke mindst altid vil være indbefattet af de forskellige garantiordninger. Eneste usikkerhed er blot, om ydelsen er for dyrt købt. Og det er der mange, der prøver at overbevise om, er tilfældet.
For at mane rygter, myter og lange diskussioner til jorden, har Mitsubishi nu valgt at give prisgaranti på alle serviceeftersyn fortaget på autoriseret Mitsubishi værksted.
Eftermarkedschef Jakob Themberg udtaler: ”Vi oplever desværre lidt for ofte sager, hvor kunden kommer i klemme på grund af fejlbehæftet serviceeftersyn. Det kan være så grelt, at det koster kunden en ny gearkasse eller motor.
Vi får typisk kendskab til sagerne via vores garantiordning, som er på tre år.. Men hvis bilen ikke er vedligeholdt korrekt, kan vi desværre ikke hjælpe.
Noget så simpelt som et olieskift, der ikke er korrekt udført, kan have store konsekvenser for en moderne bil. Det kan forringe brændstoføkonomien, men også give følgeskader med dyre reparationer. Og selvom eksempelvis olieskift lyder, som en nem sag, er det faktisk noget, vi oplever i efterfølgende reklamationssager, som vi således ikke kan honorere”.
For at Mitsubishi kan give prisgaranti, er følgende vilkår gældende:
· Tilbuddet skal være skriftligt, ikke ældre en 14 dage og være indhentet i samme postnummer.
· Alle dele skal være af tilsvarende kvalitet.
· Tilbuddet skal være direkte sammenligneligt samt indeholde servicepunkter jf. fabrikkens forskrifter.
· Der ydes ikke prisgaranti for allerede udførte serviceeftersyn.
Prisgarantien for serviceeftersyn hos autoriserede Mitsubishi værksteder er gældende fra 1. maj.