Ny racerbil har for mange kræfter
Bilen yder normalt 350 hk, men for at kunne deltage i Yokohama Super Cup har teamet bag den nyindkøbte Opel Astra OPC Cup måtte gøre det modsatte af, hvad man normalt gør med en racerbil. De har sat motorydelsen ned. Faktisk helt ned til 235 hk, som er maksimum for deltagerne i Yokohama Super Cup, der er klassen lige under DTC. Normalt har en Opel Astra OPC 280 hk fra den firecylindrede turbomotor, når den står hos Opel forhandleren, og i racerversionen til langdistanceløbene på Nürburgring er ydelsen over 350 hk.
”Det er jo vilkårene, men heldigvis kan vi køre med 350 hk, når vi deltager med bilen i langdistanceløb herhjemme. Det er kun i Yokohama Super Cup’en vi må nøjes med 235 hk,” siger Lasse M. Sørensen, der går i 9-klasse på Søndervangskolen i Hammel.
Lasse M. Sørensen har deltaget i Yokohama Super Cup sidste år i en VW Polo og har ikke tidligere kørt Opel Astra, men har haft gode muligheder for at teste bilen, inden det går løs på Jyllands Ringen den 25-26. april til årets først race. Blandt andet har teamet været til en to dages test i begyndelsen af marts måned på den spanske racerbane Calafat syd for Barcelona.
”Det er klart ambitionen at blive blandt de bedst. Ja, jeg tror på, at vi kan vinde cup’en med denne bil. Vi arbejder stadig med at finde den optimale opsætning af undervognen til de danske racerbaner, men selv om vi har måtte skrue ned for kræfterne, så har Astra’en stadig et fantastisk drejningsmoment, der hjælper os til at komme hurtigt ud af svingene,” siger Lasse M Sørensen.