Peugeot 208 har indtaget Danmark
Peugeot formåede som det eneste personbilsmærke i top 5 at øge sin markedsandel i 2014 i forhold til året før – og det endda med hele 29 %*. Det giver en placering som nummer to på salgslisten, hvor den helt store spiller var Peugeot 208, der blev den mest solgte i sin klasse.
Der var fremgang over hele linjen for Peugeots personbiler i 2014. I mikroklassen gav lanceringen af 108 en stigning på 26 %, mens salget af både 2008 og 308 steg med langt over 100 %.
Peugeot har historisk set haft en stærk position med sin 2-serie. 205 dominerede sin klasse i firserne og helt indtil slutningen af halvfemserne, hvor 206 overtog dens position og nåede et rekordhøjt salg. Stafetten er nu givet videre til 208, som med stor overbevisning har vist, at den er en værdig arvtager. Med sit moderne design, det innovative i-Cockpit og dynamiske køreegenskaber er 208 kørt direkte ind i danskernes hjerter, hvilket betyder, at den for andet år i træk er den mest købte model i sin klasse.
Modsat forgængeren 207, hvis salg var et veritabelt dieselboom, er hele 87 % af 208-salget i 2014 benzinversioner.
De positive takter fortsætter
Peugeots salgskurve forsætter sin stigning og mærket har fået en rekordstart på det nye år. Med afsæt i en succesfuld nytårskur hos Peugeot-forhandlerne er der på blot tre uger solgt mere end 2.200 personbiler med en løve på fronten, og af disse tegner 208-modellen sig for hele 1.000 eksemplarer.