Peugeot - Peugeot lancerer #KickItToBrazil
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Peugeot lancerer #KickItToBrazil:

Et fodboldeventyr planter træer i Amazonas
17/03-2014 kl. 15:00
Anslået læsetid: 1 Minutter

PEUGEOT har i samarbejde med Facebook igangsat en kampagne ”Kick it to Brazil”, som via de sociale medier følger en fodbolds rejse over 5 kontinenter til Brasilien, hvor den ender i PEUGEOTS skovrejsningsprojekt i Amazonas. Kampagnens formål er at sætte yderligere fokus på og bidrage til mærkets sociale og miljømæssige ansvar i Brasilien.

”Et kys = et træ”

Fodbolden vil hoppe og rulle gennem ørkener og bjerge, over have og gennem jungler, mens den passerer fra person til person på sin utrolige rejse. Rejsen varer i 100 dage og vil strække sig over 5 kontinenter og 30 lande. For hvert eneste foto, der bliver taget af fodbolden, som bliver kysset, og herefter uploadet på www.kick-it-to-brazil.com, vil PEUGEOT plante et træ i sit skovrejsningsprojekt i Brasilien.

PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink er det største skovrejsningsprojekt i Brasilien. Det ligger i delstaten Mato Grosso og består af 7.000 hektar bevaret skov samt 1.800 hektar tidligere græsareal, hvor der er plantet mere end 2.000.000 træer bestående af 50 oprindelige arter.
Projektet har vist, at der ligger et stort potentiale i at udnytte naturens egne processer, og efter 15 års eksistens er der lagret mere end 110.ooo tons CO2 i skovens biomasse – der kan således ikke herske tvivl om, at en naturlig ”CO2-brønd” er et effektivt våben i kampen mod klimaforandringer.
Det CO2-fodaftryk, der sættes i forbindelse med fodboldens rejse, vil blive kompenseret fuldt ud i form af klimakreditter, som allokeres til skovrejsningsprojektets økologiske, videnskabelige og socioøkonomiske formål.

Kick it to Brazil – på Facebook og Instagram

#KickItToBrazil er en global kampagne, som foregår på de sociale medier, så hvilken partner er mere naturlig at samarbejde med end Facebook, der har mere end 1.2 mia. brugere.

Hele verden kan følge fodboldens rejse og den fungerer som link mellem følgerne og PEUGEOT. Mærket inviterer fansene til at være med til at bestemme, hvad der skal ske med fodbolden i de forskellige byer og dele deres erfaringer på Facebook (facebook.com/Kickit2Brazil) og Instagram (instagram.com/kickittobrazil) samt uploade videoer og fotos på www.kick-it-to-brazil.com.
Fodboldens eventyr slutter den 12. juni i Amazonas i hjertet af PEUGEOTS skovrejsningsprojekt.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start