Så er der priser på ny Focus!
– Helt ny Focus står på en ny platform, som sikrer bedre pladsforhold, højere komfort og mulighed for nyt avanceret udstyr
– Hatchbackudgaven er den første, der lander i Danmark, og den fås ved introduktionen i udstyrsniveauerne Trend Edition, Titanium og ST-Line – attraktive pakker med innovativt udstyr gør den yderst konkurrencedygtig
– Priserne starter ved 198.345 kr. inklusive levering med Fords prisvindende 1-liters EcoBoost-benzinmotor og udstyr som Pre-Collision Assist, Lane Keeping Aid, alufælge, opvarmede forsæder og elektrisk parkeringsbremse
– FordPass Connect med indbygget modem gør, at Focus altid er forbundet via app, hvor man kan tjekke bilens status
– Den nye Focus har Premiere hos de danske Ford-forhandlere den 1. – 2. september
Den helt nye udgave af Ford Focus lander midt i den mest konkurrenceprægede bilklasse i Danmark, hvor udvalget er større end i nogen anden klasse – en klasse som næsten en femtedel af danskerne vælger at købe ny bil i*. Den nye Focus giver konkurrenterne kamp til stregen ved at tilbyde nye teknologier, opsigtsvækkende design, overlegen rummelighed, men naturligvis også den afbalancerede køreoplevelse, som Focus har været kendt for siden introduktionen af den første udgave i 1998: ingen bil i klassen rammer på en og samme tid den optimale komfort og dynamik, som Focus gør det, og med en ny platform når den nye generation Focus nye højder.
Priser, valgmuligheder og udstyrsvarianter spiller en stor rolle på det danske marked, og Fords filosofi er, at Focus skal være yderst konkurrencedygtig på alle parametre. Priserne er skarpe, men uden at man på nogen måde skal gå ned på udstyr. Derfor er alle varianter af Focus udstyret med eksempelvis Pre-Collision Assist med fodgænger- og cyklistgenkendelse, Lane Keeping Aid, Post-Collision Braking, elektrisk parkeringsbremse, læderrat, alufælge og opvarmede forsæder. De første udstyrsvarianter, som introduceres hos de danske Ford-forhandlere er Trend Edition, Titanium og ST-Line.
Den helt nye Ford Focus er udstyret med de nyeste og mest avancerede motorer, og ved introduktionen kan kunderne vælge mellem den prisvindende EcoBoost-benzinmotor på 1 liter med en ydelse på 100 eller 125 hk, der som den første trecylindrede motor i bilindustrien er udstyret med avanceret cylinderdeaktivering, hvor en af de tre cylindre kobles fra for at spare på brændstoffet. Man kan også vælge den særdeles økonomiske og støjsvage 1.5-liters EcoBlue-dieselmotor med 120 hk, som er den første Ford-model i Danmark, der fås med en ny automatgearkasse med 8 trin. Fords nyeste benzinmotor er den trecylindrede 1.5-liters EcoBoost-benzinmotor med enten 150 eller 182 hk – den stærke motor er, som 1.0 EcoBoost, udstyret med cylinderdeaktivering. 1.5 EcoBoost kan leveres i den nye Focus fra oktober.
De skarpe og særdeles konkurrencedygtige priser på den nye Focus starter ved 198.345 kr. inklusive levering for Focus 1.0 EcoBoost Trend Edition hatchback med 100 hk, og springet i pris til stærkere og endnu mere veludstyrede varianter er lille – eksempelvis er merprisen for den luksuriøse Focus Titanium i forhold til Focus Trend Edition under 15.000 kr. i forbindelse med 1.0 EcoBoost-benzinmotoren med 125 hk.
Ford mener, at tilgængeligheden af innovativt udstyr skal være nem og økonomisk overskuelig for alle kunder, og derfor fås den nye Focus med nyheder som FordPass Connect med indbygget modem og head up display – og meget attraktive udstyrspakker til fornuftige priser. Audiopakke 3 med Fords anerkendte infotainmentsystem SYNC 3 med 8” touchscreen, B&O PLAY-audioanlæg og meget mere fås eksempelvis til priser fra kun 11.640 kr.
Trend Edition, Titanium, ST-Line – et overblik
Veludstyret, luksuriøs, sportslig? Den nye Ford Focus imponerer ved at være forrest i klassen, når det kommer til mange af de vigtigste grunde til, at kunderne skal vælge netop den, bl.a. køreegenskaber, design, motorer, sikkerhed, funktionel indretning og udstyrsmuligheder.
Den rummelige Focus hatchback lanceres i første omgang i Danmark i tre udstyrsvarianter, som giver kunderne store muligheder – både hvad angår individualisering og smag. Focus Trend Edition står som den særdeles veludstyrede indstigningsvariant (fås med 1.0 EcoBoost med 100 eller 125 hk), mens Focus Titanium trækker i en mere luksuriøs retning (fås som 1.0 EcoBoost-benzinmotoren med 125 hk eller 1.5 EcoBlue-dieselmotoren med 120 hk) og Focus ST-Line går i en markant, sportslig retning (fås som 1.0 EcoBoost med 125 hk eller 1.5 EcoBlue med 120 hk).
– Focus Trend Edition har som standard mere udstyr end en typisk basismodel i klassen. 16” alufælge med fem dobbelte eger, aircondition, læderrat, elektrisk parkeringsbremse, elruder for og bag, opvarmede forsæder, Bluetooth, infotainmentsystem med 6,5” touchscreen, tågeforlygter, sprinklerdyser til forlygterne og ikke mindst de aktive sikkerhedssystemer Pre-Collision Assist med fodgænger- og cyklistgenkendelse, Lane Keeping Aid og Post-Collision Braking er inkluderet i Trend Edition.
– Focus Titanium bringer for en yderst rimelig merpris den nye model op på et niveau, som hos de fleste konkurrenter vil betyde en meget høj pris. Udover det omfattende standardudstyr fra Focus Trend Edition har den 16” alufælge med fem tredobbelte eger, infotainmentsystem med 8” touchscreen, 4,2” TFT-farveskærm i instrumentering, LED-baglygter, nøglefrit system med Ford Power-startknap, el-foldbare sidespejle, regnsensor, fartpilot med intelligent fartbegrænser, 2-zoners automatisk klimaanlæg, højdejusterbart passagersæde, automatisk nedblændeligt bakspejl, bagsædearmlæn med opbevaring og Quickclear (opvarmet forrude).
– Focus ST-Line går i en mere dynamisk, sportslig retning med unikt afstemt undervogn og et design, som tydeligt hentyder til dynamikken. Focus ST-Line har, udover standardudstyret fra Focus Trend Edition, 17” alufælge med 15 eger, kofangere og sideskørter i ST-Line-design, unikt frontgitter øverst og nederst, dobbelt udstødningsrørhale i poleret finish, Ford Power-startknap, LED-tågeforlygter med drejefunktion, undervogn med sportsophæng, sportssæder foran med røde syninger, fartpilot med intelligent fartbegrænser, sportspedaler i rustfrit stål, mørkt loftsindtræk, sportsrat med flad bund og 4,2” TFT-monoskærm i instrumenteringen.
– Focus stationcar samt Focus Vignale kan bestilles fra midt juli til levering i oktober.
– Focus Active kan bestilles fra november til levering i starten af 2019.
Innovativt udstyr i attraktive pakker
De tre veludstyrede Focus-varianter kan individualiseres med mange former for udstyr – udstyr som fremhæver designet, innovativt sikkerhedsudstyr og udstyr som giver endnu højere komfort. Ford har samlet meget af det vigtige udstyr i attraktivt prissatte pakker, som gør det overskueligt at tilvælge ekstraudstyr.
Designpakkerne til den nye Focus giver både designet og sikkerheden et løft. Designpakke 4 til Focus Trend Edition og Focus Titanium indeholder 17” alufælge, blændfrit fjernlys, LED-blinklys og Fords lysstærke, dynamiske LED-forlygter, som tilpasser lyset glidende og til forskellige kørselssituationer ved hjælp af kameraovervågning. Pakken koster fra 30.450 kr. Designpakke 5 til Focus Titanium og Focus ST-Line er bygget op som Designpakke 4, men adskiller sig ved at have 18” alufælge. Pris fra 34.025 kr.
Ford tilbyder den avancerede Teknologipakke 1, som gør kørslen på motorvej til en leg, selv når der er kø. Med adaptiv fartpilot, Lane-Centring Assist, stop & go-funktion (med automatgearkasse), skiltegenkendelse og automatisk nedblændelige forlygter er pakken en gevinst for både komforten og sikkerheden. Pakken fås til priser fra 7.425 kr.
Den nye Focus kan vælges med attraktive Audiopakker, som udvider funktionaliteten og mulighederne betragteligt. Til Focus Trend Edition fås Audiopakke 1 med Apple CarPlay, Emergency Assist, DAB+, stemmestyring og 6 højttalere til 3.125 kr., mens Audiopakke 3 til Focus Titanium og Focus ST-Line bl.a. kommer med det særlige B&O PLAY-audioanlæg, Apple CarPlay og Emergency Assist.
Det nye FordPass Connect introduceres for første gang i Europa og Danmark med den nye Focus. Det indbyggede modem (5.450 kr.) giver ikke bare mulighed for wifi-hotspot for op til 10 enheder, men også forbindelse med bilen via FordPass App, så man kan tjekke bl.a. brændstofniveau og se, om bilen er låst – og har man glemt at låse, gøres det ganske simpelt via app'en.
Fremragende brændstoføkonomi i stærke motorer
Fords prisvindende 1-liters EcoBoost-benzinmotor leverer usædvanlig styrke, støjsvaghed og lavt brændstofforbrug, og den trecylindrede motor er i sin nyeste udgave blevet udstyret med den innovative cylinderdeaktivering, hvor en af de tre cylindre kobles fra, når motoren kører med konstante omdrejninger og ikke presses. Det er første gang, at cylinderdeaktivering findes i en trecylindret motor, og den avancerede teknologi sikrer endnu lavere brændstofforbrug og lavere emission, uden at Ford er gået på kompromis med hverken støj eller holdbarhed.
I Focus 1,0 EcoBoost med 100 hk er det gennemsnitlige forbrug 21,3 km/l, mens den kraftigere udgave med 125 hk klarer hele 20,4-20,8 km/l, afhængigt af hjulstørrelse – CO2-udledningen ligger mellem 107 og 111 gram. Alle brændstoftal er udregnet efter gældende retningslinjer for WLTP**.
1,5-liters EcoBlue-dieselmotoren er den nyeste og hidtil mest avancerede dieselmotor fra Ford, og den lever, som EcoBoost-benzinmotoren, op til den strenge Euro 6d-TEMP-norm for udledning af skadelige stoffer. Den firecylindrede dieselmotor med 120 hk giver et harmonisk kraftoverskud i den nye Focus, og støjniveauet holdes på et lavt niveau. Med et gennemsnitsforbrug på 27,8 km/l med manuel gearkasse og 23,2-23,8 km/l for udgaven med den nye automatgearkasse, er Focus 1,5 EcoBlue perfekt som bilen for pendlere. CO2-udledningen ligger mellem 94 og 113 gram/km.
Priser fra under 200.000 kr.
Innovativt udstyr, klasseledende komfort og køreegenskaber, moderne motorer og et opsigtsvækkende design er ingen hindring for at levere værdi for pengene. Den nye Ford Focus introduceres trods omfattende standardudstyr og bilens komplette egenskaber til attraktive priser, som starter ved 198.345 kr. inklusive levering. Denne pris gælder for Focus 1,0 EcoBoost Trend Edition hatchback med 100 hk.
Focus Trend Edition kan også vælges med den stærkere 1-liters EcoBoost-motor med 125 hk, og merprisen for de 25 hk er 23.365 kr., og udsalgsprisen inklusive levering er for denne model 221.710 kr.
Focus Titanium kommer med den 125 hk stærke 1-liters EcoBoost-benzinmotor med 125 hk eller med den økonomiske og støjsvage 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor med 120 hk – sidstnævnte med enten manuel gearkasse eller med den nye automatgearkasse med 8 trin. Med EcoBoost-benzinmotoren starter priserne ved 236.635 kr. inklusive levering, mens dieseludgaven med manuel gearkasse koster fra 239.390 kr. og udgaven med automatgearkasse koster fra 265.670 kr. inklusive levering Den nye automatgearkasse med hurtige og bløde gearskift har dermed en merpris på kun 26.280 kr.
Den sportlige Focus ST-Line med EcoBoost-benzinmotoren med 125 hk fås fra 243.785 kr. inklusive levering. Med EcoBlue-dieselmotoren med manuel gearkasse er prisen 244.945 kr. inklusive levering, med automatgearkassen er prisen 273.220 kr. inklusive levering.
Oplev den helt nye Ford Focus til åbent hus den 1. – 2. september hos din nærmeste Ford-forhandler.
*Kilde: Dansk Bilstatistik
** Læs mere om WLTP her: https://www.ford.dk/ejere/ressourcer-og-support/braendstofoekonomi