Service Quality Award 2012
Volkswagen har sat kundetilfredshed øverst på den strategiske dagsorden og de danske Volkswagen-forhandlere og ikke mindst servicepartnere, har gennem de sidste år arbejdet målrettet på at få kundetilfredsheden i højsædet og mindske det såkaldte om-igen-arbejde. Volkswagen måler til stadighed på kundetilfredsheden og bl.a. med årlige kåringer som Volkswagen Service Quality Award, hædres Europas bedste på feltet. Igen i år er der ros og hæder til den danske indsats.
Den 27. september fandt overrækkelsen af den femte Volkswagen Service Quality Award sted i Dresden. Ved et festligt gallaarrangement blev de 100 bedste servicevirksomheder fra Europa, som i løbet af de seneste 12 måneder har opnået de bedste resultater inden for kriterierne servicekvalitet og kundebinding, udmærket.
Igen i år, og for tredje år i træk, er Volkswagen Tønder, repræsenteret ved forhandler Brian Hansen blevet udmærket som årets servicepartner i Danmark. Volkswagen Tønder hører dermed til den gruppe, der i Danmark har ydet de bedste serviceydelser, hvis kvote af om-igen-reparationer hører til de laveste i landet, og som har opnået den højeste kundetilfredshed.
Volkswagen Tønder er blevet udnævnt hele 3 gange, som årets servicepartner og er kun overgået en enkelt forhandler fra Ungarn, der har opnået denne flotte præstation 4 gange i træk.
Årets højdespringer på kundetilfredshed blev Volkswagen Fredericia, repræsenteret ved forhandler Henrik Kjærgaard i Fredericia. Henrik Kjærgaard og hans personale har med deres målrettede indsats, vist at det er muligt at udvikle og højne kundetilfredsheden med ganske få ændringer i dagligdagen og processerne på værkstedet.
Servicekvalitet hører til de vigtigste faktorer i hele bilbranchen. Den har afgørende indflydelse på kundetilfredsheden og kundebindingen, og bidrager dermed ikke blot til sikring af værkstedsforretningen, men understøtter også i vidt omfang hele mærket Volkswagen og dermed kundens oplevelse af brandet. Kun tilfredse kunder forbliver også på sigt kunder. Og det er netop for at sætte fokus på disse aspekter, at Volkswagen afholder Service Quality Award.
Mogens Christiansen, Eftermarkedschef hos Volkswagen Danmark, giver de to vindere følgende ord med på vejen: „Resultaterne inden for kundetilfredshed efter det seneste værkstedsbesøg viser, at servicekvaliteten er steget kontinuerligt over de seneste år. Navnlig ved reduktion af om-igen-reperationer har vi igen kunne opnå forbedringer. Derudover udmærker de præmierede virksomheder sig ved deres konsekvente kundeorientering og medarbejdernes store personlige engagement”.