Magacin - Toyota runder 1000 hybridbiler på rekordtid
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Toyota runder 1.000 hybridbiler på rekordtid

Salget af hybridbiler i Danmark fortsætter med at stige. Verdens største bilproducent Toyota dominerer markedet totalt og rundede i første halvår 1.000 solgte hybridbiler. Salget af er dermed steget 50 procent sammenlignet med sidste år
20/07-2015 kl. 09:00
Anslået læsetid: 2 Minutter

Salget af hybridbiler boomer. Der er således aldrig før solgt så mange hybridbiler i Danmark, som der blev i første halvår af i år. Toyota dominerer markedet totalt med 1.039 solgte hybridbiler i årets første seks måneder.


I 2013 rundede Toyota 1.000 solgte hybridbiler i december. Året efter nåede den japanske bilproducent det runde tal et par måneder tidligere i oktober, og nu har Toyota passeret 1.000 solgte hybridbiler i juni på mindre end et halvt år. Det sætter samtidig en tyk streg under hybridbilens fremmarch i Danmark.


Det er ikke kun i Danmark, at salget af hybridbiler stiger, og alle steder dominerer verdens største bilproducent Toyota hybridbil-markedet. Toyota nærmer sig hastigt 8 mio. solgte hybridbiler på verdensplan siden introduktionen af verdens første masseproducerede hybridbil Prius i 1997.


Her 18 år senere markedsfører Toyota globalt 27 forskellige hybridbiler og én plug-in hybridbil. I Danmark står fem forskellige hybridmodeller på salgslisten med Yaris som den mest solgte. Der blev i første halvår indregistreret 628 Yaris Hybrid og 408 Auris Hybrid. Yaris Hybrid har været den mest populære hybridbil i Danmark de seneste tre år.


Skal aldrig lades op

Toyotas hybridbiler kører på en kombination af el og benzin, og man skal aldrig tænke på at lade den op. Det sørger bilen nemlig automatisk selv for under selve kørslen. Så i modsætning til elbiler behøver man altså hverken at bekymre sig om rækkevidden eller kæmpe med ladestik, ladestander og lang ladetid.


Pressechef Anders Tystrup hos Toyota Danmark A/S ser danskernes stigende interesse for hybridbiler som selvforstærkende.


“Flere og flere har fået kendskab til hybridbilens mange fordele og fortæller det videre til omgangskredsen. Vi oplever også, at rigtig mange danskere er solgt, når først de har prøvet en hybridbil og oplevet den støjfrie, glidende og stressfrie kørsel. Og så gør det jo ikke noget, at man samtidig er med til at gøre noget godt for klimaet og miljøet,” bemærker Anders Tystrup.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start