Volkswagen Passat Alltrack
Den nye Passat Alltrack er den perfekte bil til både fritid og ferie. Med sparsommelige benzin- og dieselmotorer fra 160 til 210 hk, mulighed for både firehjulstræk 4MOTION og dobbeltkoblingsgearkasse DSG og en evne til at trække op til 2.200 kg, er den nye Volkswagen med et råt look egnet til lidt af hvert.
Den nye Volkswagen Passat Alltrack er hverken SUV eller stationcar, men helt sin egen. Den er praktisk og elegant som en stationcar, og samtidig har den et solidt udtryk og øget frihøjde som en SUV.
De danske priser er nu på plads (cirkapriser), og Passat Alltrack kan allerede nu bestilles hos de danske Volkswagen-forhandlere.
Passat Alltrack fås med fire forskellige motorer. Benzinmodellerne tæller 1,8 TSI med 160 hk (13,0 km/l) og 2,0 TSI med 210 hk (11,6 km/l). Alltrack 1,8 TSI har forhjulstræk og manuel gearkasse med seks trin, Alltrack 2,0 TSI har som standard det avancerede firehjulstræk 4MOTION og dobbeltkoblingsgearkassen DSG med seks trin.
På dieselsiden findes tre modeller. Alltrack 2,0 TDI med 140 hk – og mulighed for enten forhjulstræk (19,2 km/l) eller firehjulstræk 4MOTION. Begge udgaver har en manuel gearkasse med seks trin. Alltrack 2,0 TDI med 170 hk (16,9 km/l) har som standard firehjulstræk 4MOTION og dobbeltkoblingsgearkassen DSG med seks trin.
Volkswagen Passat Alltrack – cirkapriser:
1,8 TSI 160 hk: Cirka 462.500 kr.
2,0 TSI 210 hk 4MOTION DSG6: Cirka 550.500 kr.
2,0 TDI 140 hk: Cirka 493.000 kr.
2,0 TDI 140 hk 4MOTION: Cirka 524.500 kr.
2,0 TDI 170 hk 4MOTION DSG6: Cirka 583.000 kr.
Offroad-køreprogram
Passat Alltrack er naturligvis veludstyret. Som standard får man 17'' letmetalfælge ''Valley'', tagræling i exoleret sølv, pedaler i børstet stål, sæder i stof/Alcantara, bundskjold ved motor og gearkasse, fartpilot, automatisk klimaanlæg ''Climatronic'' med to zoner, træthedsregistrering, tågeforlygter, sædevarme foran, regnsensor og meget mere. Et offroad-køreprogram, som kendes fra bl.a. Touareg, indeholder bl.a. bjerg-igangsætningsassistent og nedkørselsassistent – og det er ligeledes standard i Passat Alltrack.
Mulighederne for ekstraudstyr er omfattende, og vanen tro fås Passat Alltrack med særdeles attraktive DK-pakker: DK-pakke med parkeringssensorer for og bag, multifunktionslæderrat, multifunktionsanlæg ''Premium'' til 10.990 kr., DK-mediepakke med radio RCD 510, digital radio DAB, media-in med iPhone-adapterkabel til cirka 8.990 kr. og DK-familiepakke med to integrerede barnesæder i bagsædet og solgardiner ved sideruderne ved bagsædet til 8.996 kr.
Det rå look med synligt bundskjold (dækker også motor og gearkasse), karrosseriafdækning på skærmkasser og paneler og en frihøjde på hele 160 mm (+ 28 mm i forhold til Passat Variant) er ikke kun til pynt, og i kraft af det effektive offroad-køreprogram og 4MOTION-firehjulstræk er Passat Alltrack et oplagt alternativ til en SUV – og gør at kan bruges i lettere terræn.
Passat Alltrack med firehjulstræk 4MOTION udmærker sig ved at måtte trække op til 2.000 kg – og den kan vejes op til at måtte trække hele 2.200 kg, hvilket gør den oplagt til at trække en hestetrailer eller en stor campingvogn.
Passat Alltrack fås også som van – priserne starter ved ca. 250.000 kr. ekskl. moms for 1,8 TSI.